Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål ang. opptaksprøve vgs


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Så jeg har søkt musikklinja på vgs. Fikk ett brev om opptaksprøve i posten i dag. Der stod det den var 9. mai (omtrent om en måned)... På brevet stod stod det att man skulle spille i 5 minutt, og ha ett kort intervju etterpå. Jeg lurte litt på det med intervjuet, hva er det vanlig å att de spørr om osv...? Til selve opptaksprøven tror jeg att jeg skal spille de første 5 minuttene av "The Count Of Tuscany" av Dream Theater. Kan den ikke 100%, så må øve masse. Skal spille til ett backing track tror jeg. Tror dere dette er ett godt låtvalg? Noen tips? Om jeg skal endre låtvalg, bør jeg gjøre det nå, som jeg har tid... Håper dere forstod! Første posten min her :)

http://www.youtube.com/watch?v=E4yzYKIiV9Y

Endret av Esp_ltd@95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags instrument spiller du? Regner med det er gitar..

Angående spillinga di så vil jeg tro, uten at jeg har erfaring med dette, at til flere ting du klarer å vise de, til bedre er det.. Hvis du for eksempel mestrer forskjellige musikk sjangere, så ville jeg spilt alt dette.. Og ikke minst hvis du kan flere enn kun et instrument, piano f.eks.. Og er du flink å synge så ville nok det også gjort et bra intrykk.. Når det gjelder spørsmålene så er nok det viktigeste å vise at du virkelig er intressert i dette!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Da jeg søkte musikklinja for en del år siden, hjalp det lite at jeg spilte teknisk avansert. Jeg og en venn hadde niøvd på å covre Overture 1928 av Dream Theater, og spilte den relativt feilfritt. Vi ble bedt om å synge også (dette var hver for oss), samt høre dur/moll-akkorder og å klappe rytmer.

Det du skal fokusere på for å øke dine sjanser, er: spill så lett som mulig, så godt som mulig. Dersom du nesten får til de første fem minuttene av en teknisk tricky låt, er det MYE bedre om du får til perfekt 3 minutter av en mye lettere låt. Men spillinga di er ikke nok til å gi poengene du er ute etter på en opptaksprøve. Du må også kunne synge greit og høre forskjell på dur/moll-akkorder, som beskrevet over.

For øvrig: Velkommen til Gitarnorge! [Det at jeg sier velkommen, må nok virke rart ettersom jeg ble medlem under dette navnet i '10, men var her som "Anarchy" lenge før! =D]

Endret av Esa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.