Gå til innhold
ØysteinH

A D A D G H E strenger?

Anbefalte innlegg

Hay!

Skal dra gitaren ett hakk lavere enn vanlig, men er usikker på hvilke strenger jeg burde velge. Strengene skal altså stemmes i A D A D G H E

Håper på svar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du skal droppe de to tjukkeste bare? Isåfall blir det riktig, men om du skal ha hele gitaren et hakk ned må du jo kjøre ADGCFAD(Som forøvrig er mye kulere!) :P Og da får du ikke 2x2 strenger i samme tone :P

Skyt meg om jeg misforstod, noe jeg sannsynligvis gjorde :P

Endret av Mortenolb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gitarister virkelig så sykt stort ego at de er nødt til å blande seg inn i bassistenes frekvenser? Dyp H på gitar er da mørkt nok i utgangspunktet om ikke det skal stemmes ned i tillegg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, artige kommentarer. Ja, blir nok bare de to øverste. Føler meg selv litt "djentleman", noe gitaren min ikke gjør. Hvilke strenger ville dere gått for?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du bare skal to halvtoner ned så er vel én strengetykkelse opp fra normalt ganske greit vil jeg tro, om jeg husker rett fra det jeg har sett på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gitarister virkelig så sykt stort ego at de er nødt til å blande seg inn i bassistenes frekvenser? Dyp H på gitar er da mørkt nok i utgangspunktet om ikke det skal stemmes ned i tillegg :P

Folk i metalscena gidder ikke riffe ordentlig lenger. Stem ned og se litt på bånda av og til så er det greit.

Husker ikke hva den generelle tykkelsen på gitarer som er stemt i H er, hva den øverste strengen gjelder, men jeg antar at du mest sannsynlig må opp 2 størrelser for å få den tight. Skal du djente, så er det vel en fordel at det er litt slakk i den, så 1 hakk opp kan være nok.

På de øvrige strengene, holder det sikkert med et 10 eller 11 sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du djente, så er det vel en fordel at det er litt slakk i den,

He? "Djente"? Hva er en djente?

--Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EG har 3 pakker XL157 13-68 som er DRIT FEIT LYD I!!!! tlf 48031641 Stol på dem som kan lyd:P

Innspilling som beviser at du "kan lyd", takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.