Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ingen "lyd" fra flere bånd...


Anbefalte innlegg

Hei, har en cort mr-100f akutisk gitar. Har vel hatt den i 2-3 år tror jeg.

Nå i det siste har jeg hatt et problem:

på den lyse e-strengen fra ca 11-15 bånd, er det ikke noe "lyd" det vil si at det er samme tone fra 11.bånd til 15-16.bånd...

Det er også litt klirring og litt av samme problem i noen av de andre båndene, det er mest fra 10.bånd og oppover.

Gitaren har en sykt deilig strengehøyde og er veldig god å spille på så kunne godt ha fikset dette, men vet noen hva som kan være årsaken til dette problemet?

Må jeg file båndene?

Kan legge ut bilder om noen ønsker ;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis må det filing av bånd til. I verste fall høvling av gripebrett. Det kan være verdt forsøket å slakke trussrod en smule, men du vil da muligens få en litt annen strengehøyde. I hvert fall midt på halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Your guitar has the classic 'tongue hump' in the upper fingerboard past the body, usually due to the guitar being dehydrated for an extended period of time. Some rehydration, and a possible partial fret dress on the tongue and re-setup will take care of this problem. This a very common problem in countries with harsh, dry winters like here, and my home back in Canada.

If you're near Oslo and wish to have this repaired, please feel free to contact me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.