Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Grei pris for ESP explorer og Epiphone Gothic?


abcdefg

Anbefalte innlegg

Hei! Håper dette kommer i riktig forum. Forsto det slik at i kjøp og salg var det kun salgsannonser.

Har en 10 år gammel sort ESP explorer som jeg vurderer å selge. Lakken er litt skadet noen steder,

og jeg må få byttet et potmeter samt justert halsen før et eventuelt salg. Ellers er gitaren i god stand.

I tillegg har jeg en sort Epiphone flying V i goth serien som de ga ut for noen år siden. På denne er de

i ettertid montert EMG mikker. Gitaren er kun brukt som backup gitar på noen konserter.

Noen som kan sende meg i riktig retning angående hva som ville vært en retterdig pris for disse?

På forhånd masse takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som oftest aldri feil med ca 60% av det gitaren ville kostet nå til dags..

Men det finnes alltid unntak.

Hvilken ESP er det snakk om? Sleng ved et bilde, så blir det lettere.

Hvis det er den gamle typen med Gibson design, kan du kreve noe mer for den.

Alt etter forespørsel og standard.. Men 60% er som sagt som oftest veldig grei pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Trodde gitaren bare het ESP Explorer, men etter litt research på nett ser jeg at navnet er EXP.

Ja gitaren har den gamle gibson formen. Ser at ESP ikke har hatt lov å produsere den på

en del år pga et søksmål fra Gibson.

Bildet er bare plukket fra nett, og viser MX250. MX250 ser identisk ut, men ble custom produsert

senere. (hvis jeg har lest riktig på nett).

post-9599-0-58869900-1302016325_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok kreve litt for den der. Vil ikke si noe eksakt pris, men ville ikke latt den gå for en skampris ihvertfall, ettersom det er en modell som er ettertraktet.

Det dumme er at man ikke kan legge ut for salg her på forumet med mindre du har en prisantydning, og det der er vanskelig for en slik gitar.

Så jeg ville lagt den ut på Finn og sett hva folk byr og vurdere det utfra der.

Nå skal jeg være forsiktig med å uttale meg, men kanskje en startpris på 15k og så se det an..?

Epien kan du sikkert få et par laken for, men ikke så mye desverre. Selv om EMG er en stor oppgradering for en Epi, så har det ofte liten innvirkning på salgspris. Men der kan du ihvertfall selge den for ca 60% av nyprisen idag :)

Hvis du er villig til å la den gå utenlands, så er Ebay et veldig fint sted.. Da kommer du garantert til å få solgt den ihvertfall.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.