Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Chorus pedal ?


kimmels

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

For min del er en god chorus en anonym chorus, så jeg ville sagt Ibanez Trichorus fordi du kan få den justert alt fra at den såvidt er hørbar til at du blir sjøsjuk, men det kommer helt an på bruksområdet. Den er perfekt for meg, men det er jo en rimelig og anonym boks, så langt fra den "beste" rent objektivt. Lyst til å skrive et par ord om hva, hvorfor, hvordan, budsjett etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hei :)

Jeg lurer på deres meninger ang. chorus pedaler.

Hvilken synes dere er best ?

Trenger litt tips her før jeg går til innkjøp av en.

På forhånd TAKK! :)

Kim

Utrolig mye fint der ute ja :-)

Jeg har en Line6 Space Chorus - satte den i "Tri" mode, og har ikke satt den tilbake siden. Får selv en simpel forsterker til å ta helt av :-)

For litt mer diskret bruk (f.eks. på kassegitar) sverger jeg til Roland Digital Dimension D ( http://www.xycl.de/en/guitar-effects/boss-vf-1/roland-sdd-320-dimension-d.html ) - som er halvveis vanskelig å få tak i.

Behringer har dog to kloner, en som en en direkte klone av Roland Dimension D rack-boksen (som heter CC300) og en som er en klone av Digital Dimension D (som heter CD400)

Dimension effekten er jo ikke akkurat chorus, men på mye fungerer den imho bedre - mindre... anmassende. Jeg har selv CC300 - strålende fornøyd. Beste 195 kronene jeg har brukt på gitareffekt!

Dimension effekten finnes også på Boss CE-20, men den syns jeg er litt overpriset bare for å få Dimension-effekten, når man ser på CC300 sin butikkpris :-)

...men CE-20 har jo mye annen bra Chorus også, og 4 presets + 1 "det som knappene viser" modus er jo utrolig kjekt i livesammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.