Gå til innhold
Reb beach

Problem med pickup

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en sh-6 pikcup i neck som jeg var så dum og rota med, pga den ikke ga noe lyd! dette forstyrra ikke bridgen, og lyden var som den skulle i bridgen...Men det jeg gjorde var at hadde tenkt å lodde den på nytt, for å få signal, men når jeg rota nedi der klarte jeg å knekke av den som man lodder på, som fører strøm til pickupen!! Dette var ikke bra..kan jeg lodde den på igjen, så går det fint? Eller er det noe måte å gjøre så jeg ikke trenger noe neck for å få bridgen til å høres som normal ut? Dette er krise for meg, jeg skal spille inn i morgen og har ikke noe gitar!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg du må forklare litt bedre. Jeg skjønner ikke hva du mener med at "du klarte å knekke av det den som man lodder på, som fører strøm til pickupen". Denne pickupen er passiv, og bruker ikke strøm, den lager strøm.. Er bruddet på pickupen, på potmetret, eller på kabelen imellom?

Et bilde hadde vært fint. Prøv gjerne vår nye bildeopplastinstjeneste på media.gitarnorge.no.

Uansett, jeg er på vei mot senga, så jeg kan ikke hjelpe deg i natt. Trolig lar dette seg ordne uansett, men hvis du ikke vet hva du skal gjøre, så trolig ikke til i morgen, hvis det ikke er noen som kan overta. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg du må forklare litt bedre. Jeg skjønner ikke hva du mener med at "du klarte å knekke av det den som man lodder på, som fører strøm til pickupen". Denne pickupen er passiv, og bruker ikke strøm, den lager strøm.. Er bruddet på pickupen, på potmetret, eller på kabelen imellom?

Et bilde hadde vært fint. Prøv gjerne vår nye bildeopplastinstjeneste på media.gitarnorge.no.

Uansett, jeg er på vei mot senga, så jeg kan ikke hjelpe deg i natt. Trolig lar dette seg ordne uansett, men hvis du ikke vet hva du skal gjøre, så trolig ikke til i morgen, hvis det ikke er noen som kan overta. :)

Det er brudd på potmetret! Der du lodder på kabelen, selve den dingsen har knekt av ! :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, hvis den har knekt av slik at det ikke er mulig å få loddet på kabelen på det som er igjen, så må du kjøpe et nytt potmeter. Er det noe metall igjen som du kan få loddet ledningen fast i, så funger det helt fint, selv om selve loddeøret er knekt av. Det kan være lettere å se hvis du skrur potmeteret ut av gitaren. Da tipper jeg du vil se at det er en liten flik tilbake der du kan feste kabelen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.