Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squier strat oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Har vært en usedvanlig aktiv søndag morgen her!

I tilleg til ABY boksen jeg bygde, så har jeg byttet pickups i Squier straten min.

Squieren er en helt standard, og den heter vel faktisk Standard!

Har tidligere byttet til locking-tuners, og nå altså nye pickups.

Fikk byttet til meg et sett Fender Hot Noiseless, designed for Jeff Beck...

Må si det var en betydelig oppgradering, mye fyldigere og 'hottere' tone fra alle 3, spesielt litt ekstra guffe i bridge. Og at de er Noiseless stemmer bra, hadde trøbbel med støy fra Squieren tidligere og måtte bruke ISP Decimatoren min på Mesaen, med denne gitaren. Ikke nødvendig lenger, tyst som graven.

Anbefalt oppgradering altså for de som har en helt standard Squier strat.

post-3965-0-92789900-1301827887_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ, vinkla plugg inn på straten!!!

Hadde vært skammelig om det ikke hadde vært en squier, tehehe..

Men saken er at jeg også bytta pups på fendern igår til noen feite Suhr ML og må si at det var en kjempeoppgradering og at loddetinnet der er skikkelig seige saker..

biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på om det skal ha noe for seg rent spesifikasjonsmessig eller om det holder at du hører forskjell.

Jeg hadde en Gibson LP Special, som fikk byttet ut pots og kondiser til et RS-kit (vært en del snakk om det her på forumet), og det var en hørbar forskjell på det, til det bedre. Tror absolutt det kan ha noe for seg i en Squier. Har faktisk tenkt på å gjøre det selv i de gitarene jeg har nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig artig å modde "Billig-gitarene" sine. Mange av modellene har ganske god byggkvalitet, så hvis man bytter ut tuners og elektronikk, har du jo en gitar du kan ha i mange år. (Tenker på gitarer som Squier og Epiphone)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMO er den største forskjellen på et Rs kit ifra vanlige pots er at det går en kondis og en motstand parallelt over vol. pot'en noe som motvirker at de høye frekvensene kuttes når en skrur ned volumet..

Det du kan gjøre er å måle topp og bunnverdi på potsa for å se at ved fult volum så skal det for eks. være 0 ohm, og ingen lyd 250k..

Er det motstand over der det skal være 0 ohm kan dette gi innslag, ellers vil jeg si det er lite forskjell på pots happy.gif det er mer hva du "hører"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.