Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedaler: Standard for inngang og utgang?


Anbefalte innlegg

Hva regnes som "industristandard"? Inngang og utgang på effektbokser er jo gjerne på hver sin side av boksen, men hva regnes som standard? Hva bør man velge når man bygger selv?

Rent intuitivt ut fra "vestlig standard" flyter jo gjerne elektronikkskjemaer, tekst osv fra venstre mot høyre, men jeg ser at mange kommersielle bokser er motsatt, at inngang er på høyre side og utgang på venstre side. Er stort sett alle effektpedalbokser slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste pedaler jeg kjenner til har vertfall inngang på høyre.

Det er vel kanskje for at de kobles lettere sammen på ett brett da, enn at noen har inngang på høyre og noen på venstre... :)

Er ikke no expert på effekter og slikt, menmen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva du liker, og hvor du har tenkt å sette pedalen på brettet.

Å ha inn på høyre og ut på venstre er vell et safe valg, siden "alle" andre bokser i verden har det sånn, så det blir lettere for deg hvis du bytter plass på dem senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle boksene jeg har hatt opp gjennom årene(over 80 stk) har hatt inngang på høyre side og utgang på venstre. :)

Jeg har nesten ikke hatt noen, så det er derfor jeg spør. :) Da blir det inngang på høyre side og utgang på venstre side på de musikding-kittene jeg bygger også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er høyrehendt er det veldig upraktisk å ha inngangen på venstre side.

Om du er venstrehendt er det sikkert praktisk å ha inngangen på venstre side.

Det mest vanlige er å ha inn på høyre og ut på venstre side av boksen, men det er flere som har inn og ut på toppen også (sammen DC inn)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest vanlige er å ha inn på høyre og ut på venstre side av boksen, men det er flere som har inn og ut på toppen også (sammen DC inn)

Edit: Så var denne posten rettet også. Ingen grunn til å la det stå igjen noen tvilstilfeller for nye lesere av tråden.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.