Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Foo Fighters - Wasting light


orsvend

Anbefalte innlegg

Noen som har fått hørt igjennom plata enda? Kommet meg igjennom et par ganger og syntes den er absolutt knall. Ikke en eneste låt jeg følte for å hoppe over, selv om det satt et par klisjeer her og der. (Am-F-C-G <_<)

Folk som ikke har hørt plata, men bare føler for å dele hvor teit Foo Fighters er, kan holde meningene sine for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å høre nå. Bridge Burning var jo fet, men ble veldig ensformig. White Limo er fet, og Rope er helt ok.. Kommer med mer når jeg har hørt hele :D

Edit:

Hørt gjennom hele nå, var absolutt ikke nedtur, men var ikke "OH SHIT" heller. Trenger nok noen lytt for å bli godsaker. Er på innkjøpslista!

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel nevne at hele plata kan streames gratis og fullt lovlig her.

Jeg hører gjennom nå. Virker lovende.

Da var jeg igjennom. Førsteinntrykket forteller meg at dette jevnt over er det beste Foo Fighters albumet til nå. Ingen veldig sterke låter, men jevnt god kvalitet, til forandring fra tidligere album som gjerne har hatt 50/50 kanon og bæsjelåter.

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke har hørt plata, men bare føler for å dele hvor teit Foo Fighters er, kan holde meningene sine for seg selv.

Hva med de som ikke har hørt plata, men synes Foo Fighters er jævlig kult? Var ikke klar over at den lå ute, skal ta en lytt i morgen. Gleder meg stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som ikke har hørt plata, men synes Foo Fighters er jævlig kult? Var ikke klar over at den lå ute, skal ta en lytt i morgen. Gleder meg stort :)

De får lov til å poste ;D Men får helt mark når jeg ser folk komme å lage kvalm med "XXX er nå det tristeste som finnes så den plata gidder jeg ikke høre på".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de 6 første låtene er utrolig bra, og så dabber det litt av utover. I forhold til mye av det som gis ut om dagen synes jeg likevel det er en knallbra plate. har bestilt den fra cdon selv om jeg skal legge den inn på pc og "kaste coveret" ;)

men hvordan noen kan mene at den er bedre en colour and the shape - det forstår jeg ikke ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller låter refrenget på Back and Forth veldig som It's My Life?

Som jeg har kommentert tidligere: Jeg synes egentlig hele albumet smaker av gammel Foo Fighters-suppe.

Misforstå meg rett, jeg digger Foo Fighters-suppe, det smaker godt, jeg finner alltid nye smaksnyanser, det er en velkjent og populær suppe med mye futt, men etter å ha laget den samme suppen i mer enn ett tiår har jeg følelsen av at det kanskje på tide å legge til noen nye ingredienser.

Arlandria og Dear Rosemary er egentlig de eneste låtene jeg virkelig har sansen for på albumet. Dear Rosemary og Rope er de eneste låtene hvor jeg føler de har gjort noe litt annerledes, og prøvd å utvikle sounden sin litt.

Generelt synes jeg dog at Foo Fighters gjør en svært viktig jobb i å være ambassadører for rock-sjangeren. Jeg kommer opprinnelig fra et miljø hvor slik musikk ikke er så vel ansett. Å sette på rock på et vorspiel var fy-fy. Da jeg var 15 hørte jeg på Metallica og litt In Flames, men det var mer eller mindre det. Etterhvert gikk jeg over til techno, hjerneløs musikk og rap (som jeg fortsatt hører en del på). Da jeg flyttet til Trondheim begynte plutselig folk å sette på Pearl Jam, Foo Fighters og System of a Down på fester, de spilte slik musikk på utesteder, og jeg begynte å dykke ned i sjangeren. Mange av kompisene mine forteller liknende opplevelser.

Ikke minst gjør de en fantastisk jobb med å vende jenter mot sjangeren. Så da får det bare være at de har blitt et litt moderne AC/DC... Man vet hva man kan forvente, på både godt og vondt.

Jeg liker dog best låter som "Let it Die", "The Pretender", "Come Alive", "All My Life" og "New Way Home", hvor de har litt mer spennende progresjon, litt røffere sound og en god oppbygning av låten.

Sorry, det var ikke meningen å komme med en skolestil om hva jeg mente om bandet :P

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.