Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Flytte hele rytmer og takter rundt i Cubase 5


Anbefalte innlegg

Prøver å lese meg fram, men finner ikke ut av detta..

For første gang spiller vi omentrent inn låta on the go, og da kom det opp ett uventende problem.

Vi har lagt omentrent 26 forskjellige spor her, og da vil jeg nå legge en ny intro på låta.. Dette resulterer jo i at alt her må fløttes litt på.

Er det en måte å gjøre dette her på uten å måtte dra en og en track lengre ut i prosjektet???

Hjelp mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klikker og holder museknappen inne på et sted hvor det ikke er noe spor, så drar du musa over alle sporene og så slipper opp knappen, så får du valgt alle sporene. Da kan du flytte alle spora som ett spor bortover.

edit : evt ctrl + a for å velge alle, noe som definitivt er enklere når du har så mange spor som du har her.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nok det første jeg prøvde, men jeg plages med å dra midisporene etter... Da åpner det seg ett glipp på trommene jeg ikke for fylt inn "riktig" takt på..? Skjønner du.. Fyller jeg inn programmerte trommer og prøver å overlappe, så blir trommetakta "korekt" i teorien, men du hører hvor skillet er...

Går det ann å fløtte hele opplegget, uten og ødelegge timecursor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.