Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sitte seg ned å øve


Gjest Oscar

Anbefalte innlegg

Noe av det viktigste for meg, er at gitaren er i nærheten. Jeg sitter for det meste foran pcen. Jeg har gitaren innen rekkevidde, slik at jeg ikke trenger å reise meg for å få fatt i den. Blir mye mindre gitarspilling når jeg ikke har den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte meg faktisk å spille gitar med at jeg satt på den utrolig trege PC'n til far. siden det omtrendt tok 20 sek bare å åpne min datamaskin, og gitaren var i rekkevidde ble det til at jeg satt forran PC'n og spillte gitar i ventetiden på PC'n!

Ellers har det bare med din egen innsats å gjøre! Hvor mye du vil gjøre ut av gitarspillinga! Jeg synes ikke det er morsomt å sette meg ned og øve på trommer jeg heller, men hvis jeg skal komme meg inn på et musikkkonservatorium er jeg bare nødt til å øve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Rhode beskriver den fornuftige måten.

Men for oss ustrukturerte: Lytt på masse musikk som du digger - bli inspirert! Finn noe som du har lyst til å lære deg.

Da får du vel også lyst til å øve? Det funker i alle fall for meg. Jeg får lyst til å øve fordi det er noe jeg vil lære meg, og da er det heller ikke noe problem å få tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg fant ut av at, for min del, hjalp det å ikke BARE spille gitar når man øver.. jeg ble lei av 2 timer hver dag sammen med gitaren, men hvis man BARE leser teori av og til, uten å spille på gitaren, ble selvfølgelig gitaren litt lei seg, men man lærer masse fordeom.. bedre å sitte å lese teori enn å droppe det lissom..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Et annet tips.....

Ha noe å øve på!!! Hvis du vet hva du skal øve på og hvilke områder du vil bli bedre på, så får du lettere lyst til å øve!

Øv på konkrete ting, så merker du fremgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.