Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til kjøp av ny/brukt rørforsterker


Svirre

Anbefalte innlegg

Tror du tar litt feil her. Den har riktignok massevis av solid state-komponenter, men ikke diodeklipping.

Viser til denne tråden på et annet forum: http://www.guitarworld.com/forums/viewtopic.php?f=34&t=75907#p909915

Foreslår at du ser på IC3a på skjemaet, med klipperene D26 og D27. For å forenkle litt kan man si at dette er en innebygd Tube Screamer.

Jeg må forresten presisere at jeg ikke selv har noen mening om den låter fett, jeg ser nå at utsagnet mitt kan feiltolkes. Det jeg mente å si var at mange synes den låter fett, og at mange er fornøyd med den. Hvis folk er fornøyd så er jo alt fint, eller hva?

Sitatet du lenker til samsvarer ikke med den virkeligheten jeg lever i eller den elektroniske kretsen i HT-5. Det er vanskelig å kommentere kvalitet og opphav til sitat som gjengis på sånne forum, og jeg har sett lignende sitater i andre tråder på andre forum, der det var Blackstar kundeservice som kom med påstanden.

Det virker for meg svært usannsynlig at en ingeniør bygger inn en Tube Screamer i en amp uten å forstå at dette påvirker klippingen av signalet.

Ampene markedsføres forøvrig som "All tube" flere steder, noe som er svært misvisende, og slett ikke noe jeg kan gå god for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.