Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez Artstar


Kris Rex

Anbefalte innlegg

Jeg har en Ibanez Artstar semi-hollow gitar.

Denne fikk jeg for en stund tilbake, men jeg har ingen peiling på Ibanez og deres gitarer, og lurer på hva denne er verdt ?

Feelingen er en slags Epiphonekvalitet over den. Kanskje den kostet noe rundt 6k ?

Ser helt likens ut som den gitaren i midten på bildet.

Som sagt jeg tipper bare her, og trenger litt hilfe til mer info angående verdi og årstall.

post-3994-0-55717700-1301498256_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmodellen kan leses utfra serienummeret. Hos Ibanez er det ofte de to første sifrene som indikerer året den er produsert.

Tar jeg ikke helt feil er den modellen, AF120 ute av produksjon. Mange mente at den var bedre enn hva man kunne forvente. Verdien kan i så måte være høyere enn en fornuftig bruktpris basert på nypris. Vanskelig å si. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den i midten er vel hul og ikke semi - altså den mangler senterblokk. Har du en betegnelse på gitaren utover Artstar (sikker på at du ikke mener Artcore?)

Jeg ordla meg litt feil tror jeg. Mente hul, er så dårlig med terminologier.

Det er akkurat prikk lik den gitaren på bildet jeg har, samme merker på hodet og nede ved den brua.

Har heller ikke sett at de selges på noen Ibanezforhandlere, ellers tror jeg den er rundt 10 år gammel.

Fant ingen nr på den. Står bare "Ibanez Artstar" på hodet.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk den har senterblokk, dersom det er en AF120. Kataloger kan du sjekke her: http://www.ibanezrules.com/catalogs/index.htm

Her er den i katalogen fra 2002. http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/2001/01023.jpg

Edit: Angående senterblokk. Skumleste litt i katalogene, mener den fra 1999 nevnte at alle AS og AF modeller har senterblokk, meget mulig jeg skumleste skjevt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lette over alt i sta men finner ingenting annet enn "Ibanez Artstar".

Som nevnt tror jeg ikke dette er en meget dyr gitar, nermeste jeg kommer er den prisen på 1000Dollar som var linket med bildet.

Fikk den av min morfar når han la karrieren på hylla, dermed ingen info eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Angående senterblokk. Skumleste litt i katalogene, mener den fra 1999 nevnte at alle AS og AF modeller har senterblokk, meget mulig jeg skumleste skjevt. ;)

Rask sjekk så virker det som om AF modellene er hule og AS er halvhule. Uansett til trådtstarter. Ibanez sine jazzkasser er visstnok mye gitar for penga - men jeg tviler på at en Koreabygd gitar er verdt så veldig mye på bruktmarkedet, men den kan fortsatt ha en utrolig god bruksverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.