Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Damene mine (photoshoot)


Hallstein

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jepp, det er en 1990 modell Classic som gitarzan sier selv...

Den har en 2-piece lønnetopp ja, men skjøten er svært godt gjennomført.

Jeg må bare si at det er en helt sinnsyk gitar. Nå hører det med til historien at den er relativt uorginal da:

-Gibson Deluxe Tuners

-RS Vintage-kit.

-Faber ABR-bru.

-Faber tailpiece i aluminium.

-Diverse aged plastikkdeler.

-Reflector-knotter.

-Historic trussrod-cover.

-Suhr Aldrich Pickups

Men ja, den holder seg svært godt oppimot historics, men det er på ingen måte en historic, den har noen små "blemishes" i lønnetoppen ved skjøten, Den er visst weight-reliefed (sveitserost, ikke chambering) og den har ikke long-tenon hals (som jeg vet iallefall)

Så, jeg skal på ingen måte skryte på meg at denne er like god som en historic nei. Men det kan nevnes at jeg har prøvd noen historics i butikk i det siste, som rett og slett er en skam i forhold til denne gitaren. Men jeg har også prøvd noen som slår denne ned i støvlene... Spesielt med tanke på topp, vekt uten weight-reliefing og lakk.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, Njo... Det spørs... Min har ett reparert halsbrudd (Reparert av Greg Platzer, han kan sine saker), noe som gjør at jeg kommer nok aldri til å få den prisen for denne gitaren, som jeg føler den er verdt for min egen del.

Dessuten er den ikke til salgs, og jeg har INGEN planer om å selge den i overskuelig fremtid.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classicene er veldig gode Les Pauls, bortsett fra de originale pickupene. Spesielt før 2002-3 og særskilt de aller første. Jeg hadde min i nesten10 år før R8 kom og feide banen. :)

Det kan nok godt hende, og godt er det at jeg har pickups og elektronikk jeg er GODT fornøyd med.

Har planer om Historic eller VOS Les Paul eller SG til høsten, men tviler på at jeg kvitter meg med classicen fordi! :)

Greit å ha en gitar man kan rølpe litt med, uten å bekymre seg for å ødelegge den dyreste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok godt hende, og godt er det at jeg har pickups og elektronikk jeg er GODT fornøyd med.

Har planer om Historic eller VOS Les Paul eller SG til høsten, men tviler på at jeg kvitter meg med classicen fordi! :)

Greit å ha en gitar man kan rølpe litt med, uten å bekymre seg for å ødelegge den dyreste :P

Ja, og det har jeg Fendere til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin-fin LP, men slike er jo dusinvare. :P Men Mayo`n derimot.. Fy flate for en griselekker sak, det er noen over disse gitarene som tiltaler meg stort. Selv med Floyd, som jeg i utgangspunktet synes er en vederstyggelighet for det estetiske, så ser det her "helt riktig ut".. Nå som du har hatt den en stund, er du like happy med den..? Nå håper jeg virkelig ikke det kommer en lang tirade om at dette er det dummeste kjøpet du har gjort gjennom tidene, for jeg har nettop lagt en ordre på en Regius Custom sjæl :)

Kan du fortelle litt om piezo opplegget, hvordan låter det og hvordan bruker du det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, ja det blir ikke småtterier!

Mayonesen er ærlig talt den beste gitaren jeg har hatt. Jeg kan begynne på headstocken og jobbe med nedover og ta piezoen sist..

Jeg har Schaller Locking tuners, som kanskje er litt smør på flesk, men er enkelt og greit når man først skal bytte strenger, gjør det bittelitt enklere :P Det er en lett vinkel på headstocken, ikke rett, som strats, og ikke vinklet som en Gibson, men noe i mellom noe sted. Det er ett tynt lag med lønn på headstocken, som er lakkert i samme stil som kroppen. Deretter finner du den låsende nøtta, som er av Graphtech type, og er ganske standard kanskje, men skruene er av noe svært hardt metall, som gjør at du ødelegger ikke skruene om du tar i for mye...

Gripebrettet er i ibenholt, som er ett nytt treverk for meg. Men det føles godt, og passer svært godt på denne gitaren. Fretsa er svært behagelige, og akkurat passe størrelse etter min smak. Har hatt bittebittelitt problem med skjegg i de kaldeste periodene i vinter (Det at jeg har varmepumpe hjelper ikke, kanskje...) Men det retta seg svært fort når det ble litt fuktigere i været. Halsen er en 5-piece Mahogany-Maple hals som er laminert og svært stabil. Action og relief har ikke vært noe særlig påvirket av det harde været i vinter. Halsen er finished i en satin-finish som kjennes EKSTREMT godt mot hendene dine, og den er litt chunkyere enn 60's halsen på LP'en min... Altså ikke noe wizard-hals her, men akkurat passe tykkelse, etter min smak.

Kroppen er en Mahogany-kropp, med en TJUKK lønnetopp, noe som kan ses på hvor tjukk bindingen er ved halslomma. Den har en veldig pen 3D-flamme, som virkelig popper i skikkelig lys. (Tror det er mer tydelig på gitarer med lysere finish). Den har matte covers i mahogany over elektronikken og floyd-fjærene bak, noe som er en artig detalj, som jeg synes gjør at gitaren virker mer eksklusiv og gjennomført. Lakken er en gloss finish som jeg egentlig ikke trenger å si så mye om. Det er en helt standard gitarfinish.

Pickupene er Petrucci-signatur (DiMarzio CrunchLab og LiquiFire) som er to pickups som er svært godt egnet til hardere sjangre musikk. Pickupene er ikke forferdelig hotte, men er svært tighte og crunchy, noe navnet tilsier. Bridge-Pickupen skriker skikkelig om man spiller soloer, og neck-pickupen er akkurat passe myk, til at tonene nesten blender sammen om man spiller kjapt. Generelt veldig gode pickups til det jeg bruker gitaren til.

Så var det Piezoen da. Jeg har ett litt spesielt oppsett... Gitaren har 2 Outputs... Den ene outputen har KONSTANT piezo, og ingenting annet. Den andre outputten har kun magnetiske pickups til vanlig, men om du puller opp volumpotten, vil du koble inn minibryteren. Minibryteren kan switche mellom KUN magnetisk, Magnetisk og Piezo, og KUN piezo. Grunnen til at man må pulle volumpotten, er fordi man må koble ut batteriet eller noe sånt. Den første potten er volum, andre potten er master tone, og den siste er piezo-volum på output 2.

Grunnen til at jeg har det slik, er at når jeg bruker Axe-FX, kan jeg lage patcher med 2 inputs, og switche med fotkontrolleren, noe som er enklest. Siden jeg ikke alltid har mulighet til dette, liker jeg det at jeg kan blende piezo på en output, f.eks om jeg må bruke en amp, og ikke får med meg axen av en eller annen grunn. Det er også greit å ha denne muligheten når jeg spiller cleans, og kan blende inn litt piezo, det låter fett :)

Piezoen låter Piezo, det låter ikke akustisk gitar, men det låter absolutt bra, og jeg bruker det rett som det er :)

Floyden angrer jeg enda ikke på at jeg tok. Graphtech har gjort en svært bra jobb her, og det er det beste floydsystemet jeg har prøvd så langt. Er kjempestabilt, trenger nesten aldri å stemme gitaren, og man kan virkelig gjøre noen ekstreme divebombs med den, uten at man går ut av tune.

Ja, det er litt styr med å bytte strenger, men det er det uansett når man har floyd.

Jeg har ærlig talt ikke noe særlig å utsette på gitaren i sin helhet.... Høres kanskje rart ut etter så lenge, men jeg er faktisk kjempefornøyd. Og det viser bare hvor bra Mayones faktisk er... Gitaren til 13-14k (Setius 6 GTM) er svært mye for pengene, om den holder samme kvalitet iallefall, det kan jeg skrive under på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rosa... :P

Kult at de har slutta å lage de kassene, forresten. Føles litt mer eksklusivt, så kan n00bsa komme med de svarte kassene med hvitt fôr og vaniljelukt B)

OT, men hva er det som gjør at vaniljelukten holder seg så utrolig lenge? Kjøpte min Gibson i 2008, og lukten er der fremdeles :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det Piezoen da. Jeg har ett litt spesielt oppsett... Gitaren har 2 Outputs... Den ene outputen har KONSTANT piezo, og ingenting annet. Den andre outputten har kun magnetiske pickups til vanlig, men om du puller opp volumpotten, vil du koble inn minibryteren. Minibryteren kan switche mellom KUN magnetisk, Magnetisk og Piezo, og KUN piezo. Grunnen til at man må pulle volumpotten, er fordi man må koble ut batteriet eller noe sånt. Den første potten er volum, andre potten er master tone, og den siste er piezo-volum på output 2.

Grunnen til at jeg har det slik, er at når jeg bruker Axe-FX, kan jeg lage patcher med 2 inputs, og switche med fotkontrolleren, noe som er enklest. Siden jeg ikke alltid har mulighet til dette, liker jeg det at jeg kan blende piezo på en output, f.eks om jeg må bruke en amp, og ikke får med meg axen av en eller annen grunn. Det er også greit å ha denne muligheten når jeg spiller cleans, og kan blende inn litt piezo, det låter fett :)

Jeg sliter fortsatt med å skjønne hvorfor den trenger to preamper av den grunn. Jeg har tre gitarer med piezo (med bare en preamp hver), og alle de kan sende magnetisk og piezo i hver sin output og blende, sende rent magnetisk eller ren piezo fra den ene outputen. Det eneste jeg kan komme på at to preamper kan være godt for, er hvis man av en eller annen grunn vil sende piezo ut av begge outputene.

Eller er jeg helt på jordet? Jeg regner jo med at Mayones har en grunn for å bygge dem slik, men jeg forstår det virkelig ikke.

Virker de vanlige pickupene uten batteri når piezoen er koblet ut? Det låter i såfall veldig hendig, da det er veldig irriterende at hele gitaren dauer fordi piezopreampen ikke får strøm.

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fortsatt med å skjønne hvorfor den trenger to preamper av den grunn. Jeg har tre gitarer med piezo (med bare en preamp hver), og alle de kan sende magnetisk og piezo i hver sin output og blende, sende rent magnetisk eller ren piezo fra den ene outputen. Det eneste jeg kan komme på at to preamper kan være godt for, er hvis man av en eller annen grunn vil sende piezo ut av begge outputene.

Eller er jeg helt på jordet? Jeg regner jo med at Mayones har en grunn for å bygge dem slik, men jeg forstår det virkelig ikke.

Virker de vanlige pickupene uten batteri når piezoen er koblet ut? Det låter i såfall veldig hendig, da det er veldig irriterende at hele gitaren dauer fordi piezopreampen ikke får strøm.

Jepp, de funker uten batteri når piezoen er koblet ut.

HVORFOR det er slik, aner jeg ikke. Det er 2 preamps inni der i allefall. Jeg er sikker på at Rocktrond har en god forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.