Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding compressor


Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 5 weeks later...

Har laga denna nå, ikke gjort noen mods. Altså helt etter tegninga til musikding. Her er noen første erfaringer:

- Første jeg merket var et ganske høyt klikk når jeg skrur den av og på med forbryteren. Er det ikke et triks med en kondensator i parallell over bryteren eller noe for å unngå dette? Noen som vet?

- Andre problemet var feedback. Med level poten skrudd litt høyt opp, feeder det med en gang en ikke spiller. Er helt avhengig av å skru den av når en ikke spiller. Dette gjelder også når jeg testa med bassgitar/bassamp, og det sier jo litt....skal litt til før det feeder der. Noen andre som merker det samme? Har ikke hatt store problemer med dette når jeg har prøvd andre kompressorer.

- Støy. Dette har andre bemerket også.

- Bass responsen er faktisk ganske bra. Trenger nok ikke mye modifisering for å få denne til å funke ok på bass. Følger greit med på H-strengen til og med. Er litt tap i de dypeste frekvensene, men på langt nær så ille som jeg fryktet. Vanligvis når jeg prøver en gitarpedal på bass, så høres bassen ut som en gitar....hele bunnregisteret er borte vekk.

Endret av basstom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har akkurat satt sammen en slik ross-klone, og jeg trenger litt hjelp til feilsøking. Den funket nemlig ikke :( Jeg har passet på at alle komponenter er satt der de skal være, og at det ikke mangler eller er loddet ledninger feil! Når pedalen settes alene i kjeden mellom gitar og forsterker, lyser bare LEDen - pedalen er helt stille, akkurat som om signalet bare forsvinner. Potmeterne er helt døde og ingenting virker. Når den bypasses fungerer forsterker og gitar som om pedalen ikke var i kjeden! Er det noen som har noen formening om hva som kan være galt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

SJekk posten til Basstom lenger oppe på denen siden her. Leste gjennom den og det virker som greit fornuftige tips.

Å dobble/høyne verdiene til noen av kondikene i signalveien vil generelt flytte passbåndet litt lavere ned på frekvensbåndet, mao: der bass-frekvensene ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som det blir ferdigkompressor på meg. Tror en byggeprosess vil ta for lang tid i forhold til behovet. Kommer tilbake til denne tråden dersom det skulle vise seg at jeg innen midten av desember ikke har kjøpt ferdigkompressor.

Jeg har en musikding-kompressor jeg ikke bruker. Du kan jo evt stikke innom Nesodden så kan du låne den for å teste den ut? Jeg fikk ikke helt fot for den. Jeg selger den for delekostnadene om du skulle like den.

edit : er jo for gitar men funker på bassen, men kanskje ikke helt optimalt. Kommer an på øra som hører tipper jeg.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.