Gå til innhold
Loztboy

Musikding compressor

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle lage en egen tråd for denne, så ikke tubescreamer tråden blir helt uleselig :)

Her kan alle som bygger musikding ross eller dyna compressor stille spørsmål og vise frem pedalene side.

Jeg får snart et kit i postkassa. (rosss)

Det jeg lurer på er om det er noe vits å bytte ut noen av kondisene med panasonic ecq-v ?

I så fall hvilke ?

Hva gjør egentilg den interne trimpoten? er den kun til kalibrering? noe vits å ha tilgang til den på utsiden?

Her er linker til musikdings dokumenter

The Compressor Ross - Compressor kit

The Ross Compressor Schematic and pcb Layout.

Ross bill of material

Ross Compressor Wiring Layout

Endret av Loztboy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult, har selv en slik på vei (bestilte sammen med GreenMan). Trenger alt med teskje hvis dette skal bli i nærheten av vellykket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hva som er den lydmessige forskjellen på Ross og Dyna. Noen som kan forklare?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser jo helt grei ut den. Ganske lik layout som min egen comp. Den har bl.a varistor til chippen. Den har ingen satt spenning, du bare tweaker på den til det høres rent ut. Kjør på, lite-lite bygg. Ca 2,5x2,5 cm ser det ut som :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det jeg lurer på er om det er noe vits å bytte ut noen av kondisene med panasonic ecq-v ?

I så fall hvilke ?

Hva gjør egentilg den interne trimpoten? er den kun til kalibrering? noe vits å ha tilgang til den på utsiden?

I synkende grad av vits: C2, C4, C6.

Trimpoten biaser OTAen. Tviler du finner noen spesielt brukbare innstillinger som gjør at du får lyst til å ha knotten på utsiden, men du kan jo prøve deg frem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristoffer: det blir enten en sort gloss B boks eller en 125B polished med disse knottene

EBT: Så det er like greit å bruke kondisene som følger med? jeg har endel ecq-v liggende...

Hva vil forskjellen være teoretisk hvis jeg bytter ut c2,c4 og c6 med panasonic ecq-v ?

Jeg lar trimpotten være på innsiden.

Endret av Loztboy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra Tråd, tenkte på å lage en selv siden TS tråden ble litt full :)

Har bygd ferdig min Ross pedal, mangler bare litt feilsøking...

t_DSCF7193.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra Tråd, tenkte på å lage en selv siden TS tråden ble litt full :)

Har bygd ferdig min Ross pedal, mangler bare litt feilsøking...

t_DSCF7193.JPG

Bra utførelse! Du har tydeligvis funnet din egne stil når det gjelder pedaler. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

La meg komme med et tips til dere kompressorbyggere. Jeg bygde selv en Dyna Comp for ca. ti år siden.

Ross kompressoren er jo nesten identisk som denne og reaksjonstiden på komprimeringen er identisk.

Jeg synes noen ganger at den bruker litt vel lang tid på å "slippe opp" signalet etter komprimering.

Dette er det R18 som bestemmer.

I Boss sin CS-2 er denne gjort variabel med en fast 10k motstand og en pot på 150k. Da får dere jo muligheten til å bestemme reaksjonstiden selv.

Det ville i alle fall jeg gjort om jeg skulle bygge en ny.

Boss CS-2 Skjema

Det er R1 og VR2 jeg snakker om

Endret av Hank Annicke Noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir dette som en attack-kontroll?

Hvordan kobles dette :)

ene siden av R18 til 10k motstand til venstre potmeter lug, høyre potmeter lug til andre side av R18 ? eller noe i den duren :)

Endret av Loztboy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, da mangler det bare en input-gain-kontroll for at den skal bli "komplett" :)

noen som har noe tips til det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kommer nok et stykke ned på prioriteringslisten min, men den er en het kandidat etter The Screamer og The Phaser. :) Jeg synes det er moro med slike ekstrakontroller som gir større fleksibilitet.

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.