Fremmed 1 Skrevet Mars 30, 2011 Hei. Jeg skal til å borre noen hull i en typisk pedalboks, noe jeg aldri har gjort før. Trenger jeg å bruke skjæreveske i 1.6mm støpt aluminium? Er det i så fall rødsprit som er tingen?--Gunnar Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
CastorFiber 4 657 Skrevet Mars 30, 2011 Nei, du trenger ikke å bruke væske. Det går greit uten. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
sarge 975 Skrevet Mars 30, 2011 (endret) Det viktigste med boring i metall er etter min mening presisijon og tålmodighet. Forboring med et mindre bor først er en veldig god ide dersom man skal bore noe større hull enn ca 3mm i diameter. Da har det større boret en ferdig oppgått sti å følge. Har man et skarpt og godt bor, så skal man ikke behøve å bore så fort i aluminium at man frykter varmgang. Endret Mars 30, 2011 av sarge Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Fremmed 1 Skrevet Mars 30, 2011 (endret) Det viktigste med boring i metall er etter min mening presisijon og tålmodighet. Forboring med et mindre bor først er en veldig god ide dersom man skal bore noe større hull enn ca 3mm i diameter. Da har det større boret en ferdig oppgått sti å følge. Har man et skarpt og godt bor, så skal man ikke behøve å bore så fort i aluminium at man frykter varmgang.Jeg har slik en titanbelagt stepdrill eller trinnbor eller hva det nå heter. Tenker å la boret gå så sakte det kan...Takk for svar. Godt å slippe det griseriet.--Gunnar Endret Mars 30, 2011 av Fremmed Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider