Gå til innhold
Fremmed

Boring i aluboks

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal til å borre noen hull i en typisk pedalboks, noe jeg aldri har gjort før. Trenger jeg å bruke skjæreveske i 1.6mm støpt aluminium? Er det i så fall rødsprit som er tingen?

--Gunnar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste med boring i metall er etter min mening presisijon og tålmodighet. Forboring med et mindre bor først er en veldig god ide dersom man skal bore noe større hull enn ca 3mm i diameter. Da har det større boret en ferdig oppgått sti å følge. Har man et skarpt og godt bor, så skal man ikke behøve å bore så fort i aluminium at man frykter varmgang.

Endret av sarge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste med boring i metall er etter min mening presisijon og tålmodighet. Forboring med et mindre bor først er en veldig god ide dersom man skal bore noe større hull enn ca 3mm i diameter. Da har det større boret en ferdig oppgått sti å følge. Har man et skarpt og godt bor, så skal man ikke behøve å bore så fort i aluminium at man frykter varmgang.

Jeg har slik en titanbelagt stepdrill eller trinnbor eller hva det nå heter. Tenker å la boret gå så sakte det kan...

Takk for svar. Godt å slippe det griseriet.

--Gunnar

Endret av Fremmed

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.