Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blackpoole Guitars


Nemiz

Anbefalte innlegg

Virker som MJT kan sine saker ja! Dette så skikkelig bra ut! :D

@germaniumkid:

Den sunburst-straten var helt nydelig! Er dette en heavy relic? Er svak for relic sunbursts med rosewood fretboard! :)

mulig det er det han karakteriserer det som. Tingen er at fyren er meget serviceorientert. Jeg mailet et bilde av en original `63 strat og ba han relice min med utgangspunkt i bildet av den originale. Ikke kopiere, heller la seg inspirere av. Ellers kan det nevnes at plast er fra fatboy i uk. meget autentisk og ikke så ille prismessig. Resten er MJT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panzer Strat'en er drittøff, i mangel av bedre ord. B) Hvordan er halsprofil osv på den Allpartshalsen? Vintage-orientert den også?

Og til flere "byggere"; Hva regner dere som minimum budsjett på en partso av bra kvalitet, alle deler inkludert? Har lyst til å sette sammen en gitar selv, etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsen er nedmattet på baksiden og har litt relicing på headstock. Gripebrett er ikke relicet. Halsen er 60`s type, men med 9,5`radius og vintage tall frets, altså like smale, men litt mer høyde enn normalt. Har blitt et veldig godt instrument som har vært hovedgitaren min live det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsen er nedmattet på baksiden og har litt relicing på headstock. Gripebrett er ikke relicet. Halsen er 60`s type, men med 9,5`radius og vintage tall frets, altså like smale, men litt mer høyde enn normalt. Har blitt et veldig godt instrument som har vært hovedgitaren min live det siste året.

Har du gjort nedmatting/relic selv, eller er det noe allparts også gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panzer Strat'en er drittøff, i mangel av bedre ord. B) Hvordan er halsprofil osv på den Allpartshalsen? Vintage-orientert den også?

Og til flere "byggere"; Hva regner dere som minimum budsjett på en partso av bra kvalitet, alle deler inkludert? Har lyst til å sette sammen en gitar selv, etter hvert.

Tja... Det kommer helt an på hva 'bra kvalitet' er. Min Musikraft endte totalt opp på litt i overkant av 9k (tror jeg, husker ikke helt), alt inkludert, men med relativt lav dollarkurs..., og kvaliteten på min partsotele syns jeg er veldig bra.

Har du gjort nedmatting/relic selv, eller er det noe allparts også gjør?

Det er det nok Mark Jenny hos MJT som har gjort...? Halsene han leverer er Allparts i forskjellige varianter... Ellers ser jeg at Allparts leverer ferdig agede halser nå, men disse ser ut som et takras syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Det kommer helt an på hva 'bra kvalitet' er. Min Musikraft endte totalt opp på litt i overkant av 9k (tror jeg, husker ikke helt), alt inkludert, men med relativt lav dollarkurs..., og kvaliteten på min partsotele syns jeg er veldig bra.

Det er det nok Mark Jenny hos MJT som har gjort...? Halsene han leverer er Allparts i forskjellige varianter... Ellers ser jeg at Allparts leverer ferdig agede halser nå, men disse ser ut som et takras syns jeg...

Ok. Det var noe rundt der jeg trodde man burde legge i. Det er sikkert verdt det og vel så det hvis man får et velykket resultat med noe som man har plukket ut og satt sammen selv. Gøy er det helt sikkert også. Må prøve å få prioritert noe slikt om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panzer Strat'en er drittøff, i mangel av bedre ord. B) Hvordan er halsprofil osv på den Allpartshalsen? Vintage-orientert den også?

Og til flere "byggere"; Hva regner dere som minimum budsjett på en partso av bra kvalitet, alle deler inkludert? Har lyst til å sette sammen en gitar selv, etter hvert.

Du bør vel komme godt på vei for 5-6000.

Kanskje billigere hvis du er litt tålmodig og over gjennomsnittlig aktiv på FINN/Ebay/diverse forum med kjøp&salg-sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vel komme godt på vei for 5-6000.

Kanskje billigere hvis du er litt tålmodig og over gjennomsnittlig aktiv på FINN/Ebay/diverse forum med kjøp&salg-sider.

Helt klart! Mitt overslag er basert på hva jeg gav når jeg bestilte direkte fra musikraft, lakkering hos MJTele, nye duncan pickups, aged hardware fra MJTele, frakt til Norge samt moms. Specsene på partsoen min er såpass 'off' at det hadde vært nær sagt håpløst å finne noe lignende uten å henvende seg til f eks musikraft eller warmoth...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.