Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blackpoole Guitars


Nemiz

Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid lurt på å bestille meg en relic-strat fra MJT! Synes de gjør utrolig bra arbeid, virker sånn ihvertfall! (www.mjtagedfinishes.com) Men her om dagen kom jeg over dette:

www.blackpooleguitars.com

Synes dette så vanvittig fett ut! :D Virker som om gitarene er av høy kvalitet, i tillegg til autentisk relicing! Vet at mange ikke er så glad i gitarer som ser ut som de allerede er voldtatt fra fabrikk, :D men jeg synes nå bare at dette så ordentlig kult ut!

Er det andre her som har hørt om eller har noen meninger om Blackpoole, evt MJT? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hvite partsotele er lakkert og gjort 'gammal' av Mark Jenny (MJTele). Foruten at han kanskje kun vært litt mer spandabel med grain filleren (porene kan skimtes i 'riktig' lys) er jeg strålende fornøyd. Supertynn nitro som eldes fint. Selv om min var ganske aged når jeg fikk den har den rukket å bli en god del mer sliten det året jeg har hatt den. Min deletele er for øvrig satt sammen av Musikraft-hals og kropp og ikke Wildwood kropp og Allparts-hals som MJTele bruker.

Blackpoole kan jeg ikke uttale meg om, men ut fra bilder jeg har sett syns jeg MJTeles aging og lakkering ser mer naturtro ut enn Blackpoole sine. Blackpooles 'blackguard' butterscotch klarer jeg ikke å bestemme om ser helt feil ut eller om den er tøff. Butterscotch-fargen er like mørk som Melody Custom-esquieren, for de av dere som har sett en slik en, og esquiren til Springsteen...

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MJT-deler i 4 gitarer, en strat med MJT kropp, hals og hardware, en tele- og to til stratkropper. Aginga på både kropper, halser og hardware holder jevnt over høy kvalitet, Wildwoodkroppene virker vintage-korrekt (og har bra vekt) men plast-aginga er så som så. Der bruker jeg hovedsakelig Fatboy i England. Skal se om jeg ikke klarer å hoste opp noen bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult å se at folk er så fornøyde med MJT! Det lover jo bra! :) Da blir det kanskje en slik en om ikke så lenge! Men ja, dersom noen vil laste opp bilder av gitarene sine hadde jo det vært flott! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min Musikraft/MJTele delecaster... 60-tallskropp og hybridhals (nocaster-profil, medium jumbo bånd og 10" radius). Bildene er fra mai i fjor rett etter jeg fikk satt den sammen. Tenkte jeg skulle få knipset nye bilder i dagslys imorgen, sammenligne agingen da og nå...

Tror også det er greit å nevne at dette er en Musikraft telereplica som er lakkert av Mark Jenny, ergo ikke en 'fullblods' MJTele telecaster..., dvs Wildwood/Allparts. I Fender-termer kan en kanskje si at Musikraft er i American Vintage Reissue-land og Allparts er i Fender Japan-land....

Edit: Det er moro å se hvordan lakken forandrer seg med tiden. Etter år etter lakkering så har den gulnede olympic white-fargen blitt vesentlig mindre gul enn da den var ny. Ved neste strengeskift skal jeg få knipset et bilde uten plekterbrett. Forskjellen er markant.

Musikraft%3AMJT_090.JPG

MJT_003.JPG

Bilder tatt 1. april '11.

DSC_0167.JPG

DSC_0164.JPG

DSC_0152.JPG

Bæsjevonde lysforhold å ta bilder i, så det ble ikke bedre enn dette (jeg hater blits).

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Fender-termer kan en kanskje si at Musikraft er i American Vintage Reissue-land og Allparts er i Fender Japan-land....

Dette er å generalisere fryktelig. nyansene er mindre i deleverdnen enn hos Fender. Kvaliteten avhenger av "foredlingen" mer enn utgangspunktet.

Her er forøvrig min livefavoritt med Allpartshals.

post-4241-0-37250200-1301521685_thumb.jp

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som MJT kan sine saker ja! Dette så skikkelig bra ut! :D

@germaniumkid:

Den sunburst-straten var helt nydelig! Er dette en heavy relic? Er svak for relic sunbursts med rosewood fretboard! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.