Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat elle tele?


Anbefalte innlegg

Hvis jeg skulle valgt gitar til punk selv (altså bare min personlig oppfatning), så tror jeg faktisk det hadde blitt en billig prosjektgitar der jeg satte inn en Seymour Duncan P-rails i bridge, en treveis bryter for å velge mellom P90, single coil rail og humbucking, og en enkelt volumkontroll. Ikke så farlig hva slags kroppsform, egentlig, så lenge den er lett å spille på.

altfor mange valg av pickups. Én humbucker ved brua holder i massevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altfor mange valg av pickups. Én humbucker ved brua holder i massevis :)

Du var litt kjapp. Se over, jeg la til litt... Jeg er egentlig enig, men så er jeg nok ikke noen ren punker.

Klarer man å være punker og stå rakrygget med en Avril Lavigne signatur, DA har man den rette "jeg driter i hva andre mener"-integriteten. B)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var litt kjapp. Se over, jeg la til litt... Jeg er egentlig enig, men så er jeg nok ikke noen ren punker.

Klarer man å være punker og stå rakrygget med en Avril Lavigne signatur, DA har man den rette "jeg driter i hva andre mener"-integriteten. B)

Det er faktisk hakket verre/ bedre (alt ettersom hvordan man ser det) enn en Daisy Rock :P

Endret av YBA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For punk bruker du whatever du har, og DRITER i hva folk synes.

Kan ikke være mer enig! Derimot hvis du absolutt skal kjøpe en gitar så synes jeg Gibson les paul Jr. kanskje er det beste valget! P90 låter kult! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tillater meg å foreslå noe annet enn strat eller tele....

Hvit, gammal Les Paul Custom. Punk så det holder.

2a28ba30-ce78-40fb-826b-a1eb5980c1ea.jpg

Ser bra ut med dress, ser bra ut med jeans.

..., men om en absolutt skal være on topic: ta den gitaren du finner mest behagelig å spille på. Begge deler passer fint.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, om du, mr.Trådstartare vill ha ett seriöst svar så tror jag att det är lurt om du beskriver vad du menar är punk, vilken ljudbild du vill ha och vilka band du tycker har ett bra sound, det är ganska stor skillnad om du tänker punk som Ramones, Moderat Likvidation eller Green day.

Personligen spelar jag

med en Gibson Les Paul BFG med en Burstbucker Pro och en P-90 live och är väldigt förnöjd. Om du vill ha både P-90 och humbucker så kan det kanske vara nåt att checka ut. Jag använder bara Burstbuckern.

.. å andra sidan så behöver inte alla trådar seriösa svar, let it flow, it´s friday :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En beskrivelse av hva trådstarter mener punk er kan være på sin plass, ja... 'Tørr' og britisk old-school, eller 'våt' og amerikansk?

Den enkleste utveien er vel å starte med de bandene en selv hører på... Digger du Ramones, ja let etter noe i Mosrite-gata..., digger du Green Day, kjøp deg en strat og sett på klistremerker/en LP jr/Melody Maker, etc...

Nå vet jeg ikke helt om alle vil være enige når jeg nå plasserer Foo Fighters innenfor punk-bobla, i hvert fall ikke med tanke på de siste platene, men man kommer langt med en ES-335-type gitar, for ikke snakke om en Firebird.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke skal plassere Foo Fighers i punk-bobla så kan man nevne at Tom DeLonge i Blink182 også kommer langt med en ES-335-type :) Ellers spiller The Offspring på ulike Ibanez-gitarer, Sum 41 og Paramore på Telecastere med humbuckere . Green Day spiller på humbuckerstrat, LP Jr med P90, LP med humbuckere, Flying V og 335 m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.