Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enda et støyspørsmål


davidsen

Anbefalte innlegg

Jeg opplever støy fra forsterkeren når jeg har på kompressor. På min LP går denne støyen vekk så lenge jeg er nær en hvilken som helst streng. På min ES forsvinner ikke denne støyen før jeg faktisk tar på ett av pickupdekslene. Hjelper ikke å bare være nær strengene. Betyr det at det etter all sannsynlighet er en jordingsfeil på ES'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kanskje sagt i første post at jeg er klar over at kompressorer støyer :) Og jeg har støyfjerningspedal (ISP Decimator). Men likefullt er det irriterende og høre denne støyen fra ESen når den IKKE kommer fra LP'en. Men da får jeg google litt på hvordan jeg får jorda en ES-bru. Takk for all hjelp!

edit : hmpff. Pga senterblokken som både tailpiece og bru er skrudd fast i på en ES335, så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få dette jordet. Noen som har noen smarte løsninger? Jeg har fremdeles ikke funnet noe bra på google.. <_<

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit : hmpff. Pga senterblokken som både tailpiece og bru er skrudd fast i på en ES335, så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få dette jordet. Noen som har noen smarte løsninger? Jeg har fremdeles ikke funnet noe bra på google.. <_<

Du kan prøve å borre et hull fra brohullet til bropickup hullet. Da vil du kunne trekke en kabel fra broa til pickupdeksel eller pickup event til pot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gravde litt med lillefingeren inn i f-hullet for å se om det var noen løse tråder her, og ganske riktig, en jordingstråd fra stoptailen lå løs. Dro frem multimeteret for å verifisere at denne hadde forbindelse til brua, og ja, det hadde den. Sjekka også at det ikke var forbindelse mellom bru/strengene til pickupene. Jeg lodda bare jordingstråden fast til pickupbryteren og problemet var løst! Takk til alle bidragsytere! :)

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.