Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny låtidè


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Har klart å skaffe meg en gratisversjon (kremt) av Guitar-rig 3 og forsøkte å spille inn noe som plutselig falt meg inn..

Synest forsåvidt sjøl att dette er en ganske god intro til noe som kan bli rått.

Inspirasjonen kommer nok fra noe Tool, DT (uten skjeve takter, lol) og kansje litt opeth eller annihillator (med tanke på cleandelen).

Forsåvidt ganske fornøyd med lyden, med tanke på att alt jeg har justert hittil er volum.

Vil gjerne ha kritikk, for dette er noe jeg for en gang skyld har lyst å fullføre.

http://soundcloud.com/kurt-caparison/intro-ide

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med karen over meg. Kutt ut distortion, og heller legg til Phase og/eller delay. Virka som du hadde funnet et Chill Syre backing track, og prøvd å spille metal på det. Liker ALT, melodi og greier, bortsett fra distortion lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er identisk kan du kalle det ditt. Skulle man gå rundt og lage musikk som ikke lignet noe annet, så tror jeg man vil være ganske lite produktiv. Det er forskjell på å plagiere og å være inspirert av.

Synes det låt spennende. :-) Jeg synes også at clean på lead-gitaren hadde vært bedre slik det fremstår nå, men dette kan også være oppbygningen til noe som blir råere etterhvert, og da er distortion med på å skape en forventning om hva som kan komme.

Personlig ville jeg nok uansett holdt det clean i starten. Om du skulle utvikle låten med mer metal videre, så vil overraskelsen og kontrasten bli desto større og mer spennende.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.