Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd til kjøp av forsterker


MrGodot

Anbefalte innlegg

Ganske så konkret om noen få elementer.. Du kan lett finne rapporter som slår begge veier, og du står fritt til å tro hva du vil. Faktum er at det ER hørbart selv for en halvdøv gammel mann som meg med en ekstrem skepsis til "fjaseri" innen HI-Fi verdens myter og sludder.

Edit: Har egentlig aldri "lest meg opp" på tema før i dag, og det er ganske så underlig at Imaginos på mange måter har rett. Vitenskapelig så finner jeg ingen rapport på at det ER en målbar forskjell mellom nytt og innspilt element. Men igjen, jeg har erfart dette fenomenet på flere Sub`er vi har levert gjennom jobben, og hjemme. Samt de 2 Cube 30`ene som vi kjøpet med et godt stykke mellomrom. Disse 2 siste HAR endret lydbilde etterhvert som de har blitt brukt. Så her er det ikke samsvar mellom målinger utført, og resultater i felten. Hadde jeg ikke selv opplevd dette så tydelig på eget utstyr, ville jeg hatt samme skepsis som Imaginos har. Og opplevelsen med Cube ampene beviser (for meg) at det ikke er mine ører som har tilpasset lyden, noe jeg tror er tilfellet i mange tilfeller...

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Audioholics har tross navnet en svært vitenskapelig og edruelig tilnærming til det meste.

Men man må se på hva de faktisk tester. Her tester de for eksempel responsen ved ca 1 watt. da beveger elementene seg knapt. Men musikk er dynamikk, og jeg vil tro (og mener også at jeg opplever) at det er peakene med store dynamiske bevegelser i elementet som er tydeligst forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skal ikke drive denne debatten videre. Poenget mitt mhp trådens tema (forsterkerkjøp) er at jeg ikke ville hatt noen betenkeligheter med å dra en ny amp+cab rett inn i studio.

Høyttalerkabler derimot, de må spilles inn lenge og vel før de låter som de skal. Og hvis du ikke har tid eller evner til å gjøre det selv, så finnes det hjelpsomme sjeler som gjør det for deg... mot betaling tilsvarende ca en høyttalerkabel...

http://www.audiosold.com/breakinservice.htm

Skulle faen meg tro det var aprilsnarr :ninja:

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.