Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd til kjøp av forsterker


MrGodot

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger råd til kjøp av ny amp.

Jeg har 15 000,- til rådighet, og tenker meg kabinett + topp.

Har generelt lite peiling på amper i slik prisklasse,

selv om jeg har spilt gitar aktivt i band siden jeg var 14 (er nå 20).

Musikken jeg spiller er metall, prog. Bandet mitt kan sjekkes ut på myspace.com/deadgarment (nyeste låt: The Wake),

kanskje soundet kan hjelpe folk i å forstå ca. lyden jeg har jobbet med.

Har selv aldri eid en røramp, noe som er jævlig pinlig. Alt av forsterkere er forsterkere brukt i div. studio.

Endret av MrGodot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hørte på sangen og syns du bør tenke på noe ala ENGL Blackmore, Marshall JVM, Mesa Boogie Mark IV, Pavey 6505, JCM800 (enten 2203 eller 2204 versjonene) med bosot forran eller lignendes.

Gjerne en amå med litt definert vreng, ikke så aggressiv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har två stycken Marshall JCM 800 (en 2203 och en 2204) och en ska bort ganska snart (jag behöver inte två stycken). Jag har inte bestämt mig för vilken jag ska sälja en så länge, det beror på vilken dag det är. Men om det kan vara intressant för dig så är det bara att komma med förslag så får vi se :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ SÅ bra.. Slet veldig med å finne en av de versjonenen når jeg skulle ha ny amp ifjor.. :)

Hadde jeg hatt penger akkurat NÅ, så hadde jeg sterkt vurdert å kjøpe denne:

Framus Dragon! Skjelden, men fet amp. Designet for metal :)

Hvis du er heldig, så kan du sikker prøve å prute ned en 500kr elns.. Mye lyd for pengene.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også spiller progressive metal. Har aldri hatt en skikkelig forsterker før nå.. Har bestilt meg Engl Invader 150w. Jeg mener at selv om du har 15000 å bruke på, så er det absolutt verdt å spare litt til for å få råd til en forsterker du er skikkelig fornøyd med.

Jeg er også veldig enig med: Engl blackmore, eller kanskje enda bedre, en Mesa boogie dual rectifier.. Men den koster en del ny, men ligger noen rimelige på finn mener jeg.. Kabinett så har du jo engl og mesa såklart, og orange som folk skryter mye av, men det har jeg ingen erfaring med. Hadde gått for en 100w rørtopp dersom du vil ha litt trøkk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engl Blackmore er en sinnsykt rå forsterker!

Har hatt ett par andre rørforsterkere(jcm900,Rivera)men denne gruser alt eg har prøvd!

Har bestandig følt ett behov for å bruke litt pedaler tidligere for å dekke alle "behov", men med denne blir alt overflødisk.

Vannvittig tøff highgain som ikkje er over the top, men samtidig nok i massevis! Å lowgain som tar deg lenger bak i tid når det gjeld rocka vreng...

Å clean, uten at den blir særlig brukt, er og god nok i massevis!

Kult med en amp der du ikkje treng å booste den noe som helst.

Noen sier den høres ut som en modifisert jcm800, har aldri prøvd 800 men var egentlig tenkt å kjøpe en jcm inkl en tubesceamer for å oppnå den lyden eg lette etter, men med engl`n tror eg eg kom nærmar enn eg forestilte meg med en jcm800.

If that makes sense :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke minst! Passelig rystet over hvor rått den låter lavt...

Men cranket blir det jo helt vilt!!

Fikk tømt huset i helga å testet den ordentlig på nykabinettet(med ørepropper)! Helt rått!

Ting raste ned fra sikringskapet å buksebeina blafra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror absolutt den Blackmore-ampen er et godt kjøp.

Kan også anbefale Mesa Boogie Mark IV - de har ofte en bruktpris på rundt 13-15 høvdinger. Fine amper som kan bli brukt til mye (har sett jazzgitarister og metallgutter med sånne). Jeg vurderer å selge min egen, bare å sende en PM hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.