Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Sheraton 2 eller Fender Stratocaster?


Jøssda

Anbefalte innlegg

Heisan!

Leter veldig etter gitar om dagen, men jeg greier ikke å bestemme meg ordentlig for om jeg skal gå for Fender Stratocaster eller Epiphone Sheraton 2( Evt. en fin DOT). Jeg vet at disse gitarene er vidt forskjellige, men jeg må si at jeg elsker beggo to :blush:

Hvis jeg skulle gått for strat så ville jeg kjøpt en brukt mexicaner/japaner på finn.no, som ligger i samme prisleie som Sheratonen, i brukt tilstand vel og merke.

Jeg spiller klassisk 70´talls rock og jazz.

Så da er spørsmålet; Hva mener dere er den mest passende gitaren av de nevnte? Eller er det en annen gitar som dere anbefaler mer?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ace sier prøv! Epiphone sine DOT gitarer er fine og gode å spille på, men halsen kan være noe tykk. Lydmessig er de bra.

Epiphone sine Les Paul modeller er gode å spille på, har pene halser og alt det, men lydmessig tror jeg ikke de passer så bra til Jazz. Men for all del; go to a musicstore and try every interesting guitar you find there ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ace sier prøv! Epiphone sine DOT gitarer er fine og gode å spille på, men halsen kan være noe tykk. Lydmessig er de bra.

Epiphone sine Les Paul modeller er gode å spille på, har pene halser og alt det, men lydmessig tror jeg ikke de passer så bra til Jazz. Men for all del; go to a musicstore and try every interesting guitar you find there ;)

Liker faktisk at halsen er litt tykk.

Les Paul syntes jeg ikke noe særlig om, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strat og halvhul kasse er to ganske så forskjellige gitarer. Da jeg følte jeg måtte velge mellom å beholde straten og DOT´en var det strat´en som forsvant ut. Jeg ville kanskje vurdert denne hvis jeg var deg. Da slipper du å oppgradere de "ulne" stockpickupsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ace sier prøv! Epiphone sine DOT gitarer er fine og gode å spille på, men halsen kan være noe tykk. Lydmessig er de bra.

Epiphone sine Les Paul modeller er gode å spille på, har pene halser og alt det, men lydmessig tror jeg ikke de passer så bra til Jazz. Men for all del; go to a musicstore and try every interesting guitar you find there ;)

Bare tull, naturligvis. Og jeg kan jo minne om at Les Paul-gitaren har navnet sitt etter en jazzgitarist.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Paul ble designet av en jazzgitarist, men pupsa som er standard i Epiphone sine passer ikke til jazz. Kan jo bytte ut med noen andre pups da ... gitaren i seg sjøl er fin :)

Begynner å bli veldig OT her nå, men hvorvidt Ted McCarty var jazzgitarist er jeg litt usikker på, men det er mulig.

De aller fleste mener at Epi-pickupene er litt ulne som Aphe også nevner, og det er veldig ofte forbundet med jazz-gitar-lyd, uten at jeg skal generalisere, men halspickup med tonekontroll godt dratt av er nok ikke uvanlig. Når det er sagt, er en dårlig pickup, en dårlig pickup uansett hvilken musikkstil man spiller. Jeg mener dog ikke at standard Epi pickuper er så dårlige, selv om det finnes mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.