Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sprekker i gitarlokk


aenemic

Anbefalte innlegg

Heisann.

Litt usikker på om dette er riktig forum, men jeg prøver meg uansett!

Var så uheldig at noen snublet i min Yamaha for et par helger tilbake, fått et par sprekker som strekker seg nedover lokket fra hullet og nesten ned til bunnen.

Virker ikke som om sprekkene går helt igjennom bortsett fra et par steder, og lyden virker ikke noe forskjellig så vidt jeg kan høre. Jeg tok den med på 4sound i Oslo, og fikk beskjed om at reperasjon ville komme på rundt 2000. Det er jo noe bortkastet da den koster 2500 ny.

Jeg har ingen planer om å kaste den fra meg foreløpig, da den spiller helt fint for min del, jeg er nybegynner og hører ikke noe forskjell på før og etter. De mente på 4sound at det heller ikke var grunn til å tro at den kom til å ta mer skade av bruk.

Jeg lurte da rett og slett på om det vil ha noe for seg å kjøre på noen klistremerker eller tape over sprekkene for sikkerhets skyld, eller om dette ikke vil spille noen rolle? Dette er ikke ment som en reperasjon av noe slag, men jeg ville jo tro om jeg klistret dette sammen, at det kunne hjelpe å forebygge videre "sprekking" ved å holde ting sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Litt usikker på om dette er riktig forum, men jeg prøver meg uansett!

Var så uheldig at noen snublet i min Yamaha for et par helger tilbake, fått et par sprekker som strekker seg nedover lokket fra hullet og nesten ned til bunnen.

Virker ikke som om sprekkene går helt igjennom bortsett fra et par steder, og lyden virker ikke noe forskjellig så vidt jeg kan høre. Jeg tok den med på 4sound i Oslo, og fikk beskjed om at reperasjon ville komme på rundt 2000. Det er jo noe bortkastet da den koster 2500 ny.