Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt første ElGitar prosjekt


Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...
  • 2 months later...

DuÅdu.... lenge siden jeg har gjort noe nå, helt til en kamerat spurte om jeg skulle melde meg på UKM med den og stille den ut. Så nå har jeg endelig fått "finger'n ut" og begynt. Det kjentes herlig ut!

Har lagt i shimmen jeg prata om, har forma hodet og pussa hele gitaren, før den ble prima ikveld.

Når det kommer til lakk har jeg tenkt på å "kopiere" duesenberg starplayer TV mike campbell sin signatur modell. Den er blå med litt metallic i, og har 2 hvite racing striper på kroppen.

Har snakka med en bekjent som jobber på bilxtra, han skulle ordne blåfargen, og så har jeg noe hvit liggende hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DuÅdu.... lenge siden jeg har gjort noe nå, helt til en kamerat spurte om jeg skulle melde meg på UKM med den og stille den ut. Så nå har jeg endelig fått "finger'n ut" og begynt. Det kjentes herlig ut!

Har lagt i shimmen jeg prata om, har forma hodet og pussa hele gitaren, før den ble prima ikveld.

Når det kommer til lakk har jeg tenkt på å "kopiere" duesenberg starplayer TV mike campbell sin signatur modell. Den er blå med litt metallic i, og har 2 hvite racing striper på kroppen.

Har snakka med en bekjent som jobber på bilxtra, han skulle ordne blåfargen, og så har jeg noe hvit liggende hjemme.

post-8354-0-98627800-1327253671_thumb.jp

post-8354-0-10491800-1327253716_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pusse ned grunningen i ettermiddag, før det blir lagt over et lag til ikveld.

Jeg må vel olje gripebrettet også? (Rosewood) Har noe lemon oil liggende, men det er vel bare for å "vaske" gripebrettet?

Så hva anbefales av oljer? Til finish av brettet.

Har snakka med en bekjent som jobber der de lager kjøkken. De hadde mye oljer liggende og jeg måtte bare komme innom så kunne jeg få noe, ellers så skal jeg innom til Oslo i sentrum, kanskje det er noen plasser å få tak i der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg grunnet den 2 ganger. Første gang for å fjerne alle ujevnhetene, og en gang til.

Så var det jo selvfølgelig slik at sparkelen reiste seg og sprakk bittelitt, så jeg måtte pusse den igjen etter første lag med hvit lakk. Så da har jeg gjort den klar til et lak med hvit til.

Planen er da å lakke hele kroppen hvit, så maskerer jeg opp to racing striper, så lakkes den blå.

Slik at den blir blå med hvite racingstriper.

Adder et bilde av kroppen lakkert hvit. Stappa også inn halsen så dere kan se hvordan planka ser sånn ca ut.

post-8354-0-48843600-1328378917_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lakka den med 2 lag hvit, og fått stripa opp stripene jeg vil ha.

Her er hva jeg tenkte: (Eller her har jeg inspirasjonen ifra med farge og striper over kroppen)

post-8354-0-40585200-1328596518_thumb.jp

Her er min stripa/teipa opp:

post-8354-0-95278400-1328596554_thumb.jp

Men som sikkert noen ser, så ble jeg litt ivrig i teipinga... Teiping, måling, teiping osv. Så nå ser jeg at om jeg lakkerer gitaren blå, vil det jo bli 3 striper som er 2 cm hver. Og en tynn innenfor de to ytterste (se bilde)

Hva tror dere? Skal jeg lakkere den sånn, eller skal jeg teipe opp på nytt for å få 2 mer tykke hvite striper? Slik at den ligner mer på duesenberg`en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.