Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar dag (lødrag)


JAH

Anbefalte innlegg

Litt uvant på akkorder på 1-3 bånd, men ellers knallbra...

BTW det er 1 ply pickguard......

Hmm, hvis du finner noen EMGer på bruktmarkedet er de absolutt verdt å sjekke ut. Tror du blir fort vant, personlig liker jeg best "chunky C" profilen though.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en Jimmie Vaughan på meg også i olympic white. Det første jeg gjorde var å bestille et mint 3 lags plekterbrett og RS-elektronikk, så da blir det vel gitar av dette også! :P Må si jeg liker halsen og pickupene, foreløpig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en Jimmie Vaughan på meg også i olympic white. Det første jeg gjorde var å bestille et mint 3 lags plekterbrett og RS-elektronikk, så da blir det vel gitar av dette også! :P Må si jeg liker halsen og pickupene, foreløpig! :)

Grattis med en strat med korrekt gripebrett :P! Sikla litt på den jeg også, før jeg gikk bers og bestilte en american deluxe.

edit : bestiller du disse plekterbrettene fra gitarist.no, og kan du gå god for at de passer 100% på andre "normale" fender stratter?

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en strat med korrekt gripebrett :P! Sikla litt på den jeg også, før jeg gikk bers og bestilte en american deluxe.

edit : bestiller du disse plekterbrettene fra gitarist.no, og kan du gå god for at de passer 100% på andre "normale" fender stratter?

Bestilte fra gitarist.no ja. Brett for 8 skruer. Ser at Classic Playeren har 11 skruer, men det er vel sikkert vintage spec... Vi får se når det kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger de RS kit på gitarist.no? Synes siden er forferdelig å navigere gjennom.

De "normale" fender stratene har vel stort sett 11 hull, så 8 hull vil jo ikke passe;-)

Nei, tror ikke det, men vintagegitar.no fører dem.

8 hull på Jimmie Vaughan, og det er vel den som har "vintage spec" på akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "normale" fender stratene har vel stort sett 11 hull, så 8 hull vil jo ikke passe;-)

Så var det spørsmålet om hva som er en "normal" Fender da... Om en strat som ikke er en 50-talls reissue er en "normal" strat, så har du for så vidt rett.., men når det gjelder Jimmie Vaughan-signaturen så er jo det i bunn og grunn en meksikansk 50-talls reissue (men med 'hot rodda' 9.5" radius) og da er det tidsriktig og fint med 1-lags plekterbrett med 8 hull. :)

11 hull = 3-lags

8 hull = 1-lags

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det spørsmålet om hva som er en "normal" Fender da... Om en strat som ikke er en 50-talls reissue er en "normal" strat, så har du for så vidt rett.., men når det gjelder Jimmie Vaughan-signaturen så er jo det i bunn og grunn en meksikansk 50-talls reissue (men med 'hot rodda' 9.5" radius) og da er det tidsriktig og fint med 1-lags plekterbrett med 8 hull. :)

11 hull = 3-lags

8 hull = 1-lags

Jeg synes 3 lags mint er mye penere. Det spørs også om jeg må legge til agede pu-deksler og knotter i tillegg. :) Når det er sagt, må jeg igjen hylle Jimmie Vaughan Straten som en meget god Strat. Har spilt mange timer på den allerede og jeg liker den! (Må også innrømme at jeg knapt har hørt noe av Jimmie Vaughan.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SRV kommer med 8 hull og 3 lags....btw.....

Se der ja... Det visste jeg ikke, men nå er jo denne en signaturgitar og skiller seg fra den gjengse Fender stratocaster også på andre områder enn nevnte plekterbrett. Poenget mitt var jo bare å peke på hva som stort sett er regelen når der kommer til plekterbrett på fenders stratocastere...., noe jeg opplever det er hold i å påstå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.