Gå til innhold
Kossoff

Joe Bonamassa - Dust Bowl

Anbefalte innlegg

Kjøpte platen idag.

Har hatt noen runder med skiven, jeg liker det jeg hører. Første runde i bilen, ble jeg litt skuffet, men da jeg kom hjem på ordentlig anlegg, ja.. Platen er god, veldig god. Ikke overraskende er det ufattelig mye godt gitarspill og Joe's stemme blir bare bedre og bedre.

Det at Joe også leker litt med country og western på denne platen er noe jeg liker.

Det som er trist er at jeg alltid får så forferdelig lyst på Les Paul etter en ny JB-plate. Pengene har jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig, hørte i gjennom i bilen i dag. En av hans beste plater så langt. Hadde håpet han hadde gått litt tilbake til stilen i "The Ballad of John Henry", men litt tyngre riff, etc., men samtidig var det sykt mye bra på "Dust Bowl". Jeg likte absolutt alle sangene, ingen var tatt med bare for å fylle opp albumet.

Personlig går jeg mer LP-gas av å se/høre på Led Zeppelin, men du får trøste deg med at han har brukt en strat noen få steder. Nå har han kjøpt seg en orginal '59 les paul, så gitarlyden hans blir ikke noe mindre ønskelig med det første. Forresten veldig imponerende album mtp at han "er på veien" 300 dager i året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også BoJH som favorittplate, ene og alene på grunn av det var den platen som virkelig gjorde meg oppmerksom på denne fantastiske mannen.

Det jeg derimot liker bedre med sangene på denne platen er hvor gjennomførte de er. Melodier, oppbygning og struktur sitter mye bedre en på de andre skivene. Joe er etterhvert blitt en ganske god låtskriver! Den tendensen liker jeg godt. Når damen sitter og spør om vi kan høre noen av sangene om igjen, da er Joe kommet ganske langt. Som John Mayer så fint sier det; noen kommer seg inn i husmorkategorien. Det at Joe klarer dette uten å gå mainstream, som Mayer, digger jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.