Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra bruktgitar?


Reb beach

Anbefalte innlegg

Kjøpte en razorback for en stund siden, men siden jeg synger og spiller gitar, blir denne veldig tung og slitsom, har begynt å få litt vondt i skulder og rygg.

Så mitt sprøsmål er ; hadde noen giddi å finni en bra bruktgitar til rundt 4-5tusen? gjerne vanlig strat, kroppen er egentlig ikke så viktig, så lenge den høres bra ut.

Spiller trash, så er ute etter en gitar med tung lyd!

Hvis noen er interreserte i en dimebagen, så sifra forresten! koster 9 tusen ny tror jeg, selger den for 5.5, den har noen kosmetiske skader, men ikke noe som påvirker lyden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller eventuelt manne seg opp og akseptere at en gitar skal veie noen kilo :-p

Det er jo et velkjent faktum at gitarer som låter "bra" gjerne veier endel.

Fra spøk til alvor:

Hvis du ikke er vant til å stå og spille i lengre tid, vil du få vondt i ryggen uansett hvilken gitar du spiller på. Trøsten er at det går over etter en stund.

Du kan selvfølgelig gå for en strat eller noe lignende, men den vil neppe låte like fett som en tung mahogni-øks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsten er at det går over etter en stund.

visst gjør det det, men faren for at det da siden kommer tilbake i sterkere grad og enden på visa blir klippekort hos kiropraktor eller fysioterapeut er også en mulighet....

Som med det rent spilletekniske, hvor man bør justere noe hvis en merker at det gjør vondt i fingre eller armer (ev. i ørene hvis du spiller dårlig?) så bør en gjøre likedann hvis det gjør vondt i nakken og ryggen ved tung gitar.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En s- gitar i mahogny fra Ibanez kan være noe hvis man liker treverket med ikke vekten. Veldig gode gitarer. Det ligger vel en i bruktforumet som Germaniumkid selger. Et mirakel at den ikke er solgt til den prisen. Veldig bra og solid gitar, et røverkjøp, for å være ærlig. Hadde handlet den tvert selv, hadde det ikke vært for at jeg har tre stykker allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En s- gitar i mahogny fra Ibanez kan være noe hvis man liker treverket med ikke vekten. Veldig gode gitarer. Det ligger vel en i bruktforumet som Germaniumkid selger. Et mirakel at den ikke er solgt til den prisen. Veldig bra og solid gitar, et røverkjøp, for å være ærlig. Hadde handlet den tvert selv, hadde det ikke vært for at jeg har tre stykker allerede.

Støttes! S-serien til Ibanez er knall, selv de billigste modellene. Har en S320 selv, knall til prisen! Veldig tynn og lett gitar som sagt, men låter heavy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en Gibson SG hadde vært noe for deg? Vil si at den er ganske lett ... så har den fin lyd. Evt kjøpe en ny Epiphone G400 (SG) og bytte pupsa. Har planer om å gjøre det sjøl, bytte pupsa med Seymour Duncan Alnico II pro eller noe i den duren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.