Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vårstemning


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om forskjellen er så stor med topwrapping, men har sansen for begrunnelsen for å gjøre det.

Gitaren har akkurat fått nye M-69 pickupringer som mye mer "riktige" i farge og form enn de som sto på.

Tenkte at de originale PAF'ene hadde godt av best mulig selskap. Alle delene til bru og stoptail er fra Pigtail.

Det har blitt en ganske heftig Les Paul ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne sikkert ha googlet svaret - men hva er de vises begrunnelse for å gjøre dette?

Man må/bør f.eks. senke studsa helt ned slik at tailpiecen er helt i "bunn", og mange påstår da at vibrasjonene forplanter seg mer til treverket -> mer sustain. I tillegg blir strengevinkelen over brua slik at strengespenningen kan føles noe mindre -> mer "lettspilt". Det siste argumentet, mener jeg at jeg kjenner forskjell på. Lydmessig, not so much, i hvert fall plugget, men jeg har likevel fortsatt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viss Mr. Tyler skal jo ha god peil, og her er en link til tråd på forumet til Gluke.

Legg merke til hvor mye vekt han legger på delene som skal overføre strengevibrasjoner til trevirket i gitaren.

Den tråden burde også legge diskusjonen om trevirket i en elgitar har noe betydelse for lyden helt død.

Resonans i elektrisk gitar

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.