Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lurt å selge?


Pledrik

Anbefalte innlegg

Har en 1991 Fender Strat standard US i lilla metallic (originalt) som jeg fikk ny i gave av fattern. Er nå snart i besittelse av en CS Strat, og selv om den gamle spiller bra så tviler jeg på at den kommer til å bli brukt noe særlig når ny lillesøster kommer i hus. Spørsmålet mitt er om noen her ute vet hva noe slikt er verdt? Kommer dette til å bli noe "samlerobjekt"? Jeg syntes jo det er bedre at en eller annen ungsau får glede av en kul git enn at den støver ned på lekerommet, men på den annen side har den sentimental verdi for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke greit å beholde den som en nr 2 gitar? Kan være praktisk om du skal ha med deg gitar en plass og vil slippe å være redd fo CSen. Greit å ha en gitar stemt i annen tuning f.eks..

Tror du kommer til å angre etter hvert hvis du selger den.

Hvet ikke så mye om verdien på den, men ser ikke for meg at den blir verdt mindre med årene om du beholder den nå, selv om den sikkert er for ny til å være verdt noe særlig. Mulig jeg blir arrestert nå ,men jeg ville tippet en verdi på 5000-7000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, 20 år etter jeg fikk min første elgitar, angrer jeg fortsatt på at jeg solgte den. Det var en relativt dårlig gitar som fulgte med i en pakke, men du verden så mye den gitar har gjort for meg. Kan legge til at jeg nok lider av en godt utviklet samlemani som gutter på min alder ofte gjør... ;) I etterkant har jeg gjort grundige vurderinger før jeg har kvittet meg med gitarer. Da blir affeksjonsverdi vurdert mot penger på konto og hva pengene skal brukes til, og faktisk har affeksjonsverdien vunnet et par ganger.

Ta vare på gitaren. Kjøp et godt veggfeste og bytt strenger på den i ny og ne, så skal du se at du kommer til å bruke den mer enn du tror i dag... :D

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer nok ikke til å bli noe samleobjekt, så sånn sett "risikerer" du ingenting. Jeg solgte min første gitar, og angrer ikke et sekund på det da de gitarenen jeg har nå er mye bedre. Hvis du er av typen som har utviklet et følelsesmessig forhold til gitaren din, skal du beholde den. Den har sikkert litt affeksjonsverdi ifht. at du fikk den av faren din. Hvis du spiller en del live, er det jo også et godt poeng å ha en backup-gitar. Hvis den bare blir liggende hjemme i kassa si og støve, er jo det også litt trist, da noen andre kunne fått like mye glede av den som du har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer på at jeg solte to gitarer. Den ene var en Fender Strat plus for 87, med suhr mikker, den andre var en Suhr custom classic.

Disse gitarene var langt fra mine første, og de første har jeg enten solgt, eller så vet jeg ikke hvor de ligger, kunne ikke bry meg mindre.

Gitaren jeg har nå er riktignok en keeper. Som jeg allerede etter ett år har bygd opp et personlig forhold til.

Det er en gammel Ibanez AS200, (31 år gammel i år) Og den låter helt vanvittig bra, i tillegg til å se nydelig ut.

(link for de som er interesserte)

Det er ingen regel som sier at man savner sine første gitarer om man selger de, men man savner gitarer med affeksjonsverdi, eller som man

i ettertid idealiserer fordi du husker kun de gode sidene ved gitaren.

Den gamle stratten jeg hadde husker jeg som at den låt helt vanvittig bra, men om jeg tenker meg nøye om så var den egentlig litt tungspilt og et par kg for mye.

Så jeg velger heller å tenke på det flotte utstyret som jeg har, og som jeg planlegger å kjøpe meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan da ikke selge sin første Strat...

Jeg har min enda . Kjøpte den ny på Imerslund i "Strøget" i 1990, og det er en Squier Strat fra Korea, E serie og greier..you know the good ones.....

Kommer aldrig til å selge den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke greit å beholde den som en nr 2 gitar? Kan være praktisk om du skal ha med deg gitar en plass og vil slippe å være redd fo CSen. Greit å ha en gitar stemt i annen tuning f.eks..

Tror du kommer til å angre etter hvert hvis du selger den.

Hvet ikke så mye om verdien på den, men ser ikke for meg at den blir verdt mindre med årene om du beholder den nå, selv om den sikkert er for ny til å være verdt noe særlig. Mulig jeg blir arrestert nå ,men jeg ville tippet en verdi på 5000-7000.

ville nok heller sagt rundt syv-åtte hvis den ser pen ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mye gode innspill. Må innrømme at den blir nok ikke solgt, gitt... Vurderer å låne den bort på ubestemt tid til en ung utgave av Jimi, slik at jeg kan få den tilbake om noen år ferdig relic'ed:)

Skal forøvrig legge ut noen bilder av den asap - er et par stykker som gjerne vil se fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.