Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DiMarzio pickups


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker to DiMarzio pickups på min Ibanez Prestige RG1527. Jeg føler de har ca 20% lavere output enn det min Ibanez Prestige RG1570 har, da jeg får dårligere sustain med disse. Det påvirker også vrenglyden min, den virker en del svakere ved riffing. Jeg lurer på hvordan dette kan fikses? Jeg vet det er vanskelig å svare spesifikt på et generelt spørsmål, men er villig til å følge opp med bilder / videoer som kan beskrive dette.

/esa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pickupene justert lavt? Hvilke Dimarzios er det? Hvilke pickuper har du i den andre gitaren? En Dimarzio er ikke bare en Dimarzio. De har jo 40 forskjellige modeller bare på humbuckere fordelt på lav - medium - høy output.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bruker Tone Zone 7 og Evolution 7. De er justert ca 37 mm fra strengene. Jeg bruker de som fulgte med gitaren på 1570en, altså Ibanez V8, V7 og S1.

Endret av Esa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da umulig stemme? I så fall er det altfor stor avstand, ca 10 mm +/- er passe.

Om pickupene er 3,7 cm fra strengene er det ikke veldig rart at du opplever lav output.

Denne videoen beskriver godt hvordan du kan justere pickupene dine.

Det er sågar singlecoils i videoen, men jeg har brukt den til justering av både humbuckere, rails og p90 med godt resultat :)

Eksperimenter litt med forskjellige høyder, og lek deg gjerne litt med polskruene.

Jeg har ikke erfaring med pickupene du snakker om, og for alt jeg vet kan det hende at pickupene rett og slett er så forskjellige i output at signalstyrken varierer.

Håper du finner en løsning på problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.