Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Seymour Duncan P-Rails pickups


Anbefalte innlegg

Seymour Duncan P-Rails pickups er spennende konstruksjoner, synes jeg.

229707.jpg

http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/progressive/prails_shpr1/

http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/prails_hot/

Jeg synes de er temmelig dyre (jeg har som hobbygitarist ganske lavt budsjett), og lurer på om det finnes alternativer?

Finnes tilsvarende fra andre produsenter?

Jeg regner med at dette er et unikt Seymour Duncan design, og da må man finne på noe lurt... Mine egne tanker i forbindelse med DIY-gitar går i retning av å kombinere en P-90 og en strat-type single coil tett montert inntil hverandre. Vil det kunne fungere? Hva må man i så fall passe på når man skal matche disse pickupene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hjelpe deg noe, men har lenge vært nysjerrig på disse. Akkurat nå har jeg ingen gitar å prøve dem i, men hvis jeg kjøper meg en billigere LP-type gitar en gang, skal jeg definitivt vurdere disse. Det eneste jeg er litt skep på, er at det ser ut som de har veldig høy output på humbuckerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på e-bay får du et sett til 1000 NOK pluss en hundrings i frakt

Totalt vil det komme på rundt 1400 inkl. mva og tollgebyr.

Det er vel billigere enn å kjøpe to p90s og to singlecoils?

Da får du noe som passe i et vanlig humbucker deksel/plekterbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Loztboy. Det er god pris på originalen, helt klart, selv om regnestykket er litt optimistisk. 1100 m/frakt + 275 (mva) + 200 (ca gebyr) havner vel rundt 1575 kroner, skulle jeg tro.

Det er fortsatt ganske dyrt for pickups, synes jeg, og er ikke billigere enn de løsningene jeg vurderer. Jeg er selvfølgelig klar over at Seymour Duncan er skikkelige saker, og at man neppe kan oppnå like bra lyd med no-name/OEM produkter til en brøkdel av prisen. Men jeg har som sagt trange budsjetter.

Jeg har nylig bygget min egen gitar, og da har jeg ikke kjøpt en eneste del til over 200 kroner (om man ser bort fra frakt), og det meste er kjøpt på eBay. Ingen problemer å finne OEM-pickups til under 200 kroner (noen ganger får man faktisk et sett til den prisen, og selv om frakten da er relativt mye i tillegg, så kommer man som regel veldig gunstig ut).

Dessuten vurderer jeg å ha denne typen pickup kun i bridge, og ha en vanlig pickup i neck (tipper enten en P-90 eller kanskje en tele type neck, bare for å være skikkelig sær ;) ). Spiller sikkert 80% av tiden med ren bridge-pickup uansett.

Uansett er jeg altså på utkikk etter alternativer til Seymour Duncan P-rails, selv om selvfølgelig gode priser på originalen alltid er interessant.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollgebyret er vel på ca 100, så det skal vel havne på rundt 1400,- (1475, men "rundt 1400" er psykologisk trix for lure hjernen og kone) :)

Hmm hva er dette? http://www.deltaguitars.com/siamese-p-rail-comparison.html

Hei igjen. Gebyret varierer med hvilket firma som står for frakt og innførsel, og derfor er dette uoversiktlig. Posten opererer med ca 100 kr i gebyr for varer mellom 200 og 1000 kroner og ca 200 kroner for varer over 1000 kroner.

Ref: http://www.teknofil.no/artikler/gjor_nettkupp_utenlands/86291

Artige, de Catswhiskers Siamese-sakene. Synd det virker som de foreløpig kun er en prototype. Er vel heller ikke sikkert de blir så mye billigere enn Seymour Duncan-pickupene...

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må man nesten forvente når den ene coilen er en P90, som alene typisk har høyere output enn en PAF...

Ja, sant nok, men 18.8 KOhm på bru-plukkoppen i humbucker-mode, er jo helt vanvittig! Vil tro det går an å få ned i hvert fall P90-delen til en del under 10 også, men nå er jo ikke jeg noen plukkoppmaker..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.