Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Strat - Malmsteen Signature


Nidelv

Anbefalte innlegg

Gitarer MrCobainfan liker:

1. Jazzmaster

2.Les Paul (vet ikke hvilken)

3.stratocoster

4.Mustang

5.Tornado

6.Telecaster

Og en hel masse andre.

(De kommer i hvilken som helst rekkefølge da det gjelder smak)

Er igrunn ganske alt etende' date=' men alle må jo ha noen favoritter![/quote']

ingen jag-stang :shock: ? og du kaller deg Cobain-fan :)

Enten så elsker man en Jag-stang, eller så hater man en Jag-stang!

Jeg har ikke prøvd en, så derfor vet jeg ikke om jeg elsker den.

Da Kurt lagde Jaggen, ble første-inntrykket at den var ganske bra.

Etter at han hadde spilt en stund med Jaggen, fant han ut at han egentlig ikke likte den (vet ikke hvorfor).

Jeg synes personlig at lyden ligner altfor mye på Univox'en.

Hele konseptet til Jaggen, var at han ville ha en blanding av Jaguar & Mustang. Derfor tok han selvfølgelig et bilde av hver gitar, kuttet de i to og limte de sammen, Å vips Jag-stang! Det er jo slik alle gitarer blir til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Man kan være fan av noen uten å digge utstyret til vedkommende... Men det gikk kanskje hus forbi i oppdragelsen... (eller manglen av den...)

å hjelp. jeg blir angrepet fordi jeg fleiper med en annen på forumet.

Veeeel' date=' jeg fikk stengt en tråd om Marshall fordi våre elskede mods. ikke likte at man snakket dritt om marshall, det var også en spøk, så her erdet ikke lov til å si noe som på noen møte kan få noen til å føle seg dumme...

Og, nei, jeg gidder ikke bruke tid på å angripe deg, jeg la inn et innlegg der jeg [b']påpekte at man ikke trengte å digge utstyret til en person man digger... Merk forskjellen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har spillt en god del på Malmsteen Stratter & Blackmore stratter.

De som har Rosewood scallopboard er ikke så ekstreme som de med mpl. Det virker som scallopen er dypere på lønne halsene. Ihvertfall de gamle Malmsteen Strattene. Blackmore modellen er lett scallopert ikke så dyp som noen av Malmsteen Modellene, det er nesten som om gripebrettet er litt ned.

Fordeler som jeg ser det:

Lettere å Bende, får til smoothere vibrato, tapping blir etter min mening litt lettere.......

Bakdeler: Har du et hardt håndlag kan "grepene" låte surt (selvsagt fixer man dette i løpet av litt spilling med gitaren = Tilvenning!)

Malmsteen stratten låter også litt metallisk - Floyd Rose aktig pga messing nutten. Pickupene låter etter noens ører for lite stratt dvs for "cleane"

Personlig liker jeg Clapton stratten med Fender Lace, den har en morsom hals selv om den har små bånd,men 25db Boosten er dødskul. Dvs at du har streit rytme tone, der du skrur boosten opp ved solo ! Praktisk som bare fy.

Uansett Malmsteen Stratten liker jeg veldig godt, og kunne tenke meg en ....... på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jotakk' date=' det var lett forståelig. jeg trykker såpass hardt at jeg tror scalloped ikke er no for meg... arbeidsnever... :([/quote']

Ja-jo-nei.... Hvordan skal jeg si det. Du må nesten prøve det å se om du liker det. En del kan ha problemer med jumbo bånd der de presser strengene for hardt ned slik at det låter surt. Dette gjelder jo for såvidt de fleste båndete gitarer. Eric Johnsen kaller det hvist for posetive fretting, der du holder akorden på riktig plass OG ! påfører strengene korrekt trykk.

Eneste problemet med Scalloping slik jeg ser det er

a) Man kan bli litt for avhengig av det

B) Re-fretting ER et mareritt for den som gjør det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.