Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny rørforsterker til blues/rock


Anbefalte innlegg

Hallo!

Vurderer ny amp for tiden. Har nå en Laney VC30 2x12 med Celestion Hot 100 høytalere. Absolutt en god amp, men spiller litt høyt og kunne godt tenkt meg noe nytt :) Spiller altså blues/rock for det meste, så trenger en grei cleankanal. Har også overdrive-pedaler i massevis :)

Kriterier:

- 4000-5000, men kan vel strekke meg hive på en tusenlapp til om det skulle gjelde :)

- Rør

- Topp eller kombo er ikke veldig viktig da jeg sikkert kan skaffe meg et billig cab etter hvert.

- Brukt

- 2 kanaler, men trenger ikke være separat eq

- Helst under 30 watt/gjerne ned mot 15

Har sett litt på Vox AC15, litt diverse Fendere og Laney Lionheart-serien(Er muligens mye det samme som jeg har, men virker kult uansett)

Noen som har peiling på noen av disse eller andre forslag?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Fender Bassman '59 LTD, og den fungerer til det meste. Amp'en er også veldig glad i pedaler. Bassman er en del dyrere enn det du ønsker, men jeg anbefaler deg alikevel å sjekke den ut på YouTube samt reviews på nett. Kjøp brukt så sparer du en god del også:)

Bassman til kr. 9000,-

Bassman til kr. 10000,-

Sikkert prutingsmonn på begge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd Fender Blues Junior, men har et godt inntrykk av den etter alt jeg har lest om den. Mye skryt har den fått. Og den skal også være meget pedalvennlig.

Jeg skulle til å si akkurat det samme! På alle youtubeklipp jeg har sett, så høres denne veldig bra ut. Og ligger perfekt i ditt prissjikte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter, du kan jo google feks Vox AC15C1 vs Fender Blues Junior så finner du en hel del meninger om i hverfall disse to sammenlignet. Det var det jeg gjorde når valget sto imellom dem. Jeg har selv enda ingen førstehands erfaring med AC15, men har spillt litt på Blues Junior. Min mening er at den låt ganske fint, men ganske "trang" og manglet litt bunn, i mangel på bedre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.