Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dave Mustaine og hans svarte magi


Sortulv

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hva er religiøs oppførsel? Er det all oppførsel en religiøs person utøver? Eller velger du ut oppførsel du ikke liker fra folk som er religiøse - og så skylder religionen? Hva da med positiv religiøst oppførsel som f.eks mye av arbeidet til Kirkens Nødhjelp - er det tullete og useriøst? Hva om en som ikke er religiøs oppfører seg likt? Er det annerledes?

(måtte bare kverulere videre :) )

Nå oppfører du deg kristent :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå oppfører du deg kristent :mellow:

Fordi jeg spør etter en definisjon på religiøs oppførsel?

Om jeg skal definere mitt livssyn, så kan det i stor grad sumeres opp med "respekt og toleranse" - enten det er snakk om religion, nasjonalitet, rase etc. Er dermed motstander av fordummende generaliseringer og å dømme mennesker på grunnlag av hva de tror eller hvor de kommer fra.

Et lite paradox er det at "det eneste man ikke skal tolerere er intoleranse" ;)

(og dermed lar jeg meg av og til rive med i diskusjoner som denne - selv om jeg egentlig mener at et gitarforum ikke er rette arena for slikt)

En annet flik av mitt livssyn er følgende:

I enhver konflikt kan man velge om man vil bygge broer - eller stå på bredden og kaste stein over på den andre siden. Og de som velger å kaste stein tjener samme sak uansett hvilken side de står på.

F.eks - Islamske ekstremister er stort sett ute etter å så splid og ufred. De vil ikke leve i fredelig samkvem med andre. Om man da reagerer, som mange gjør, ved å ta avstand fra islam og muslimer generelt - og lar seg rive med i populistisk hverdagsrasisme - vel da tjener man faktisk samme sak som ekstremistene - man bidrar til spliden og ufreden.

Jeg er for globalisering - og dermed for brobygging mellom alle folkeslag, religioner etc. Globalisering bygd på at vi alle skal tro på det samme, mene det samme etc. er i mine øyne utopisk. Globalisering bygd på at vi skal tolerere og respektere hverandres forskjeller ..... mener jeg er mulig, selv om veien er lang.

Så om min måte å betrakte verden på gjør at jeg oppfører meg kristent - og da i følge deg tullete og usesriøs - So be it! :)

---

Slik sitter jeg her da og kverulerer, med Slayer genseren med et pentagram på - og synes egentlig Tom Araya og Kerry King er veldig gode forbilder på det jeg snakker om. I utgangspunktet burde de stått på hver sin side og kastet stein på hverandre - isteden spiller de sammen i et av verdens feteste band (synes jeg).

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christianity

Mustaine began to focus on religion more directly while attending Alcoholics Anonymous meetings. Finding that the meetings were actually impeding his progress in sobriety and spirituality, Mustaine left to focus on Christianity on his own. Through this process he became a committed Christian. In line with this it has become his policy not to appear with any band that is seen as black metal or satanic, such as his declining to appear in a music festival in Greece with the band Rotting Christ, and an appearance in Israel with the band Dissection. In these instances Mustaine requested that the bands not be kicked off the bill, but that Megadeth would step-down and perform some other night, but to his chagrin the promoters kicked the smaller bands rather than deal with rescheduling the headliner

Faen meg helt latterlig. "DERE MÅ RESPEKTERE HVA JEG TROR, MEN JEG DRITER I HVA DERE TROR!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocktrond, du høres mer ut som et 16 år gammelt SU-medlem enn en kristen... jeg for min del er glad for at Churchill m.fl. valgte å kaste stein fremfor å bygge bro over til Nazi-kontinentet.

Og der er grunnen til at jeg egentlig ikke liker slike debatter på et nettforum - det blir veldig fort misforståelser og tull. Man kan lese mye feil mellom linjene for å si det slik.

Man skal selvfølgelig hverken tolerere eller sitte på sidelinja å se på at destruktive elementer, enten det er nazisme, ekstrem islamister, maktsyke diktatorer eller whatever får utfolde seg fritt. Nettopp fordi disse går så sterkt imot prinsippet om respekt og toleranse. Jeg er heller ikke motstander av militær makt og inngrep der dette er nødvendig. Jeg tror ikke verdens problemer blir løst ved å sitte på en blomstereng og synge "Age of aquarius" - eller hvordan du nå har oppfattet meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å regelrett nekte andre band å spille på samme konsert/festival som deg, er ganske mye verre jo. Mistenker at folka i Rotting Christ og Dissection hadde gitt en god faen i Mustaines religion, hadde de fått sjansen til å spille med ham. Ekstremt trangsynt av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å regelrett nekte andre band å spille på samme konsert/festival som deg, er ganske mye verre jo. Mistenker at folka i Rotting Christ og Dissection hadde gitt en god faen i Mustaines religion, hadde de fått sjansen til å spille med ham. Ekstremt trangsynt av ham.

I frykt for å oppføre meg kristent - eller høres ut som en 16 år gammel SU-medlem(:P): Helt enig! Vil igjen dra fram Tom Araya på stjerneeksempel på at det å være religiøs godt kan kombineres med både tolleranse ovenfor andre - og det å være så rocka som man kan bli.

Synes forøvrig det er litt pussig at Mustain da fant seg i å gå på scenen under Big4 konserten i Polen - der Behemoth hadde varmet opp (eller at han i det hele tatt kan stå på samme scene som Kerry King) :)

edit: retta en skriveleif

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å regelrett nekte andre band å spille på samme konsert/festival som deg, er ganske mye verre jo. Mistenker at folka i Rotting Christ og Dissection hadde gitt en god faen i Mustaines religion, hadde de fått sjansen til å spille med ham. Ekstremt trangsynt av ham.

Han ba vel spesifikt om at ingen band skulle kickes pga ham, men at Megadeth heller kunne flyttes. Men joda, han var vel klar over at arrangørene ville prioritere Megadeth uansett.

Se på Mark Knopfler da. Han nektet Norwegian Wood å ha noen andre band samme dag som han spilte. Og det bare pga egoet hans. Litt av en festival.

For ikke å snakke om Paul McCartney som nekter de som jobber på konsertlokalet å spise kjøtt i forkant av at han kommer.

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religiøs eller ikke, tåpelig eller ikke... Jeg klarer ikke å mislike en mann som på nittitallet sa, i et radiointervju før en konsert i Oslo, at "George Bush Sr is a piece of shit wrapped in human skin". Uttalelsen falt etter oppstarten av den første Irak krigen (Desert Storm), og i mine øyne hadde fyren helt rett :lol:

Nå har jeg ikke hørt så mye på musikken hans da, men synes han virker som en oppegående fyr. Litt forvirret kanskje, men rimelig oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.