Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dave Mustaine og hans svarte magi


Sortulv

Anbefalte innlegg

Kom over denne artikkelen her:

Megadeth rocker Dave Mustaine refuses to play heavy rock anthem The Conjuring live - because the track is laden with black magic imagery and occult spells.

The singer became fascinated in witchcraft as a teen and he's convinced spells he cast have come back to haunt him.

Now a strict Christian, he's keen to distance himself from his dark past - and refuses to play his song "The Conjuring" from 1986 album Peace Sells... but Who's Buying on tour - because the lyrics about black magic still affect him.

He tells Total Guitar magazine, "Performance wise, The Conjuring is one of the heaviest songs on the record, but unfortunately it's got black magic in it and I promised that I wouldn't play it any more, because there's a lot of instructions for hexes in that song."

"Although it seems kinda corny, anybody who's a Wiccan (witch) or a warlock or anything like that will know that all of that stuff is instrumental.

"When I got into black magic I put a couple of spells on people when I was a teenager and it haunted me forever, and I've had so much torment. People say, '(expletive), Dave never gets a break, he's had such a hard life,' and I just think, 'No, Dave didn't - he got into black magic and it ruined his life.'

"Fortunately for me, with all the work and the love of my friends, and not giving up with my guitar playing, I got over it. So I look back now and I think, 'Hmm, I don't wanna play 'The Conjuring'."

-- WENN Newsdesk

LINK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

NEINEINEINEIIIIII

Ikke enda "dave er teit" diskusjon. La oss nå holde oss for gode til å drive med slik.

At han har tatt avstand fra en fortid han ikke er stolt av er noe å respektere, at han gjør feil er noe å tilgi.

Mannen er et beist på å både lage musikk og traktere gitar. La det nå bli med det, og la se og hør gjøre jobben sin i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Prozac:

Jeg mente ikke å starte denne tråden for å få Dave til å fremstå som en dust. Jeg syntes bare det var et morsomt intervju. Dave er en artig person, og for all del, en god låtskriver til tider.

Endret av Sortulv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Prozac:

Jeg mente ikke å starte denne tråden for å få Dave til å fremstå som en dust. Jeg syntes bare det var et morsomt intervju. Dave er en artig person, og for all del, en god låtskriver til tider.

For all del. Det var ikke ment til førsteposten, men jeg fikk en utrivelig følelse av at oppfølgerne dreide i den retningen.

Artig intervju ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEINEINEINEIIIIII

Ikke enda "dave er teit" diskusjon. La oss nå holde oss for gode til å drive med slik.

At han har tatt avstand fra en fortid han ikke er stolt av er noe å respektere, at han gjør feil er noe å tilgi.

Mannen er et beist på å både lage musikk og traktere gitar. La det nå bli med det, og la se og hør gjøre jobben sin i fred.

Han er jo teit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stor fan av Dave Mustain, mannen er igrunn jævlig smart, og det er jo alltid noen sideeffekter til akkurat det. Bare synd han ble kristen..

Og nei Dave, livet ditt ble ikke ødelagt.. Du er en av verdens største stjerner i sjangeren, lager noen av tidenes raffeste riff og sanger, du har barn, kone og sikkert volvo stasjonsvogn og hund hjemme i Arizona..

Dave er vel premiumbeviset på at alt ordner seg til slutt :P

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare synd han ble kristen..

Hva en person tror på må vel få være hans sak, og bør respekteres uansett....

Hvordan en person velger å oppføre seg/handle på påstått religiøst grunnlag er en annen sak :)

(følte litt for å kverulere, men er også litt lei av at folk drar fram rødkortet med en gang det er snakk om religion/tro)

Tom Araja burde vel være klokkeeksempel på at man kan være religiøs uten at det går utover rockinga:

If guitarist King writes a good song "I'm not one that's going to go, 'This sucks because it's contrary to my beliefs.' To me it's more like 'this is really good stuff. You're going to piss people off with this.'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var når han ble kristen han virkelig begynte å vase.. og jo, jeg er anti-religion, så jeg finner religiøs oppførsel ekstremt tullet og usesriøst..

Men hva er religiøs oppførsel? Er det all oppførsel en religiøs person utøver? Eller velger du ut oppførsel du ikke liker fra folk som er religiøse - og så skylder religionen? Hva da med positiv religiøst oppførsel som f.eks mye av arbeidet til Kirkens Nødhjelp - er det tullete og useriøst? Hva om en som ikke er religiøs oppfører seg likt? Er det annerledes?

(måtte bare kverulere videre :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.