Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

BILLIG lydkort?


Anbefalte innlegg

Yess.. JEg solgte min UX2 fordi jeg følte den hadde for mye funksjoner mtp at jeg har en POD XT som gjør nesten det samme..

Men trenger et veeeldig billig lydkort med 1.stk Line In, gjerne XLR også.

Hva er det billigeste og enkleste man kan få tak i? Skal bare brukes til enkle innspillinger via Line In, kanskje en billig drittmikk også.

Tips? :)

Gjerne USB.. Grunnen til at jeg ikke vil bruke det integrerte i PCen, er fordi det ofte klikker når man kobler noe inn i Line In seksjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke hva du legger i billig, men..

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26781468?

Det er vel generelt sett å tråle bruktmarkedet etter noe som kan duge. I butikk må man fort opp i tusenlappen om man vil ha et lydkort med XLR-inn. Alternativet er jo type guitar-link-greier fra f.eks Behringer, som bare er et USB-interface for jack, som koster 400kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Virket greit det kortet der. Billig vil si så billig som mulig, rett og slett.. Solgte min UX2 til en tusing for å spare penger, så det blri totalt meningsløst å bruke en ny tusing på et lydkort :)

Behringer er fint også.. Vil en slik med kun jack og en DI boks være et alternativ?

Rundt 500kr hadde vært flott.. Vet det ikke er mye å velge mellom, men det kommer ikke akkurat til å bli brukt så mye.. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DI-boks gjør vel bare om signalet fra jack til XLR og ikke omvendt, så det vil vel ikke funke for å koble til XLR til lydkortet. Du får derimot kabler med XLR i ene enden og jack i andre enden. Det er jo ikke optimalt, men det funker jo. Funker hvertfall for å dytte en mic inn i gitaramp.

Ellers er det jo som sagt å tråle bruktmarkedet og se etter gode tilbud. Jeg fikk meg et fint Lexicon Alpha brukt for en 500-lapp, så ingenting er umulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Faktisk blir det billigere. Kjøpte meg en slik sak som dette:

880937.jpeg

Søk på ebay etter usb guitar. Koster vel rundt $16 og fungerer greit på min MacBook. Portabelt er det også. Er vel muligens en kopi av Behringer.

Endret av Grohl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.