Gå til innhold
Fremmed

Reverend Guitars

Anbefalte innlegg

Jeg har sju stykker (tre av den gamle sorten), og kan absolutt anbefale dem. Mye for pengene, i alle fall de beste jeg har spilt på i den prisklassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en Warhawk II 390, men ble ikke helt fortrolig med den. Brukte kanskje ikke lang nok tid på den heller, så det var vel i grunnen min egen feil?!? Uansett, bra gitarer til en fin pris!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Reverend Double agent selv som jeg er strålende fornøyd med, mye gitar for pengene her.

ser de selges hos vintage gitar: http://vintagegitar.no/varekatalog/gitar-elektrisk/reverend-guitars

Jepp. Det var Sensei jeg falt litt for her nå. Det står den har "Rev'Tron humbuckere". Vet noen hva det er? TV Jones-kloner?

Hvor er disse gitarene laget?

--Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Revtronene er vel «filtertrons» tror jeg. Gitarene er laget i Korea.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Det var Sensei jeg falt litt for her nå. Det står den har "Rev'Tron humbuckere". Vet noen hva det er? TV Jones-kloner?

Hvor er disse gitarene laget?

--Gunnar

Jeg eier to Reverendgitarer og er godt fornøyd med dem. De viser at man kan lage en kvalitetsgitar i Asia med gode komponenter og en fornuftig setup og kvalitetskontroll. Revtronpickupene er basert på filtertrons, men er spunnet 5% hottere (ifølge dem selv).

Hvis du vil ha en kvalitetsgitar som ikke er en strat/tele/LP til en fornuftig pris, løp og kjøp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd en Reverend-gitar, en av Evergud sine, en Flatroc (tror jeg...). Den føltes ikke 'asiatisk' ut, om det går an å si det... Fin-fin gitar som veldig gjerne kunne fått plass i gitar-arsenalet mitt. Jeg var på nippet til å kjøpe en Club King for noen år siden, men da ble det Jaguar i stedet. Kanskje neste gang?

Som nevnt allerede, om man er ute etter en 'klassisk' rockegitar og ikke er bundet opp til Gibson- og Fender-designet, så syns jeg Reverend-gitarene er noe av det tøffere der ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, det var en Flatroc. Pickupsene på den komprimerer fint, og låter veldig rock'n'roll. Det eneste jeg måtte ha å utsette på Reverend (Koreabygde) er at de kan være litt pregløse, men til gjengjeld meget gode allroundere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.