Gå til innhold
Kim Andè

Fremtidig gitar.

Anbefalte innlegg

God kveld likesinnede! Jeg har leitet nå i ei stund etter ny gitar, eneste problemet er at jeg har to krav til den gitaren.

- Den skal ha piezo tremolo.

- Og den skal ha 7 strenger.

Jeg vet at Musicman har en JP modell som utfyller dette, men helt ærlig så har jeg ikke lyst på en sånn.

Så det jeg lurer på er om noen vet en eventuell nettside for å få tak i sånnt?

Må det bestilles som custom gitar fra ett spesifikt nettsted, får man bare tak i det brukt?

Eller finnes det en enklere måte å få tak i dette? Som sagt,

har leitet litt her å litt der, men uten hell.

Noen andre som vet om noe? :>

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke no problem å få en Mayones som tilfredsstiller de kravene. Har du ikke hørt om Mayones så søk litt på forumet - så finner du bilder og annmeldelser fra folk som har kjøpt Mayones allerede. Har du noen som helst spørsmål er det bare å ta kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mayones Setius

http://www.mayones.com/en/katalog/setius

Denne gitaren vil koste rundt 20k med 7-strenger, Floyd-Rose og Piezo.

Skal du ha noe ekstra utenom det vanlige, vil det koste ekstra.

Om du bestemmer deg for å kjøpe 7-strenger med fast stol og piezo (Setius GTM), vil det koste litt mindre.

Her er bilder av noen forskjellige modeller:

Min Mayones <3 :

KristofferEide's Mayones (Uten Piezo)

Mayones Regius

http://www.mayones.com/en/katalog/regius

Denne ligger noe over i pris.

Kun en selger i Norge... Powerguitar.no.

Kjempesjappe med god service!

Edit: (Se der ja, han var kjappere enn meg gitt.)

Endret av Hallstein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næmmen, se der ja! Nå snakker vi! Til og med en grovt beregnet pris, liker dette! Ser det at man må jobbe litt først, en del for å si det sånn.

Skal jo ha bil også, fanden ta prioriteringer! Også er det ikke bare bare å få jobb heller da, meh. Men da har man ihvertfall noe å gå ut ifra!

Grunnen til akkurat disse spesifikasjonene, har en kompis av meg som har en Ibanez <ett eller annet>. Jeg ble frelst av den, utrolig gitar han har etter det så fant man ut at neste gitar skal være 7 Strenger med piezo! Haha.

Men takker for ett så kjapt svar! :>

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre du har prøvd en (Noe jeg regner med du har, siden du påstår noe slikt)

Så ville jeg vært forsiktig med hva jeg påstår. At Carvin kan tilby en 7-strenger med piezo til en lavere pris enn mayones, tviler jeg ikke på, men så må man også huske at man ikke får verken garanti eller reklamasjonsrett ved kjøp av en slik gitar fra statene. Og at kvaliteten på både hardware, pickups og treverk kan være en annen enn hos mayones.

Endret av Hallstein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såklart får man garanti og reklamasjonsrett, men en god del om og men er det jo. Man sender ikke en gitar tilbake til Statene for å få filt båndene. Hardware og treverk fra Carvin er med få unntak top notch, men pickupene er det jo en del som klager på. Men de er det jo og lett å bytte.

Skal ikke hevde hardnakket at det er like gode/bedre gitarer enn Mayones, men så er de også mye billigere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
.

Skal ikke hevde hardnakket at det er like gode/bedre gitarer enn Mayones, men så er de også mye billigere.

Jeg satte sammen en custom gitar på Carvin siden, og havnet på rundt 24000,-, du får en Mayones Regius med Customvalg i samme prisleiet +/- noen kroner.. Så det blir hip-som-happ :P Hvilken som er mest for kronene har jeg ingen formening om. Men støtter forslaget om å se på Mayones..

Endret av Neros

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gå inn på sevenstring.org

Bruktmarkedet der har hvertfall to stk: Ibanez RG2027x

Dette er 7 strengsmodellenmed piezo fra L.R. Baggs.

Har testet en sånn en,og bedre blir det ikke..

Høy prestige high end kvalitet fra Ibanez.

Den modellen hadde tilmed litt mer dugelige pot's og elektronikk generelt syntes jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.