Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey 6505 Plus Combo


Ein23

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har prøvd denne?

http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=3401#LargePicture

Er på utkikk etter en hi-gain forsterker som primært skal brukes til heavy metal av type Dissection, Dimmu Borgir, Metallica, o.s.v. Bruker en Gibson Les Paul. Hvordan er lyden på lavt volum?

Edit:

Siterer fra en annen tråd:

Kjøp 5150/6505, ikke 5150-II/6505+. Sistnevnte har ikke så mye baller i vrenglyden. :)

Får man tak i 6505 i Norge? Noen som har prøvd begge?

Endret av Ein23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du holde øynene åpne etter en brukt 5150 om du skal ha combo...

Ikke de vanligste på bruktmarkedet, men det hender de dukker opp i 2x12.

Ellers er det bare 6505 som kommer i 60watts combo...

Men blir muligens ikke det samme som en 120watts topp med dobbelt antall poweramprør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 6505 er det bare plussen som kommer som combo. Som draugen sier så er det å foretrekke at du ser om det dukker opp en 5150 :D

5150 og 6505 er forøvrig jævlig dårlig på lavt volum. De jeg har hatt (har hatt en 6505 og er på min andre 5150 nå :lol: ) låter fizzy helt til volumet er på ca 2, og da snakker vi bandøving-volum! Mulig comboene er bedre på dette, men 60W spiller ikke SÅ mye lavere enn 120W. Det er en grunn til at begge ampene mine står fast på øvingslokalet, mens jeg spiller gjennom Peavey Rage og Guitar Rig hjemme... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 6505+ combo i ca en mnd, men solgte den til fordel for en JCM2000 dsl topp.

Det var ikke fordi den ikke var bra, men jeg var ute etter litt bedre clean kanal.

Ellers måtte jeg gnu på litt for å få fin lyd, men stort sett en knall amp. Den er relativt stor til å være 1x12 combo da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har denne comboen, og er kjempefornøyd! Men heldigvis bor jeg i enebolig og har forståelsesfull familie, for du må opp i temmelig høyt volum før det låter ordentlig. Har i tillegg en Roland Cube som jeg bruker når jeg skal spille lavt eller med hodetelefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.