Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan ta vare på fingertuppene


Yostone

Anbefalte innlegg

Hadde en sånn periode rett før jul. Niøvde til oppspill, hadde generelt spilt for lite gitar hele høsten, og øvde en 3-4-5 timer hver dag i en uke på en Satriani-låt med mye bends. Bruker ikke ekstremt mye bends til vanlig, og da begynte jeg å kjenne det i fingrene :P det går over!

Men castor, jeg har nikkelallergi, men merker ingenting generelt når jeg spiller gitar, og har heller aldri gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sånn periode rett før jul. Niøvde til oppspill, hadde generelt spilt for lite gitar hele høsten, og øvde en 3-4-5 timer hver dag i en uke på en Satriani-låt med mye bends. Bruker ikke ekstremt mye bends til vanlig, og da begynte jeg å kjenne det i fingrene :P det går over!

Men castor, jeg har nikkelallergi, men merker ingenting generelt når jeg spiller gitar, og har heller aldri gjort det?

Dette har jeg skrekkelig lite greie på, men har lest om gitarister som sliter med slikt, og som har fått en bedring i tilstanden ved å teste ut forskjellige strenger. Jeg er ikke plaget med slikt, så jeg har som sagt ikke noe erfaring i det hele tatt, har bare lest osv.

Nevnte det, siden er kan være en årsak, uten at jeg egentlig har noe grunnlag for å tro at det var det som ga utslaget i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.