Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte pickup på Fender Stratocaster


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg vurdere å bytte en eller flere pickup'er på min Stratocaster. Har aldri mekket med slike ting før, og er usikker på hva jeg trenger av verktøy og informasjon før jeg går i gang. Noen som har noen tips? Trenger vel loddebolt, loddetinn og en skrutrekker, men er det noe annet jeg bør huske på å kjøpe inn? Tar gjerne i mot linker til sider som beskriver hvordan jeg utfører selve byttingen også.

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, velkommen til forumet!

Finnes lassevis med slike tråder her, så det beste er vell å søke.

Du trenger en loddebolt og noe loddetin. Det kommer vell som en selfølge at du trenger et skrujern for å få av plekterbrettet.

Her er da en fantastisk lita side, som viser deg hvordan ting skal se ut. Hvis du går ned til "Strat Diagrams" er det bare å velge hvilket oppsett du har/vil ha, og gjøre det som du ser der.

Den her er da sikker den du bør titte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsthilsenen, og takk for kjapt og bra svar. :)

Ser veldig bra ut de sidene du linket til. Skal ta en nærmere titt på dem når jeg etter hvert kommer dit hen at jeg skal bytte pickup'en. Da gjenstår det å velge hvilken pickup jeg skal gå fra, men det får bli en annen tråd (regner med at det finnes man tips her inne på forumet allerede).

- Kenneth

Heisann, velkommen til forumet!

Finnes lassevis med slike tråder her, så det beste er vell å søke.

Du trenger en loddebolt og noe loddetin. Det kommer vell som en selfølge at du trenger et skrujern for å få av plekterbrettet.

Her er da en fantastisk lita side, som viser deg hvordan ting skal se ut. Hvis du går ned til "Strat Diagrams" er det bare å velge hvilket oppsett du har/vil ha, og gjøre det som du ser der.

Den her er da sikker den du bør titte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.