Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe strenger fra USA


Tstone

Anbefalte innlegg

Litt reklame kan vel ikke skade? Jeg er stor fan av Elixir-strenger, men synes de er alt for dyre i Norge, så her om dagen bestilte jeg 5 09-42 Nanoweb-pakker fra www.stringsandbeyond.com. Totalt, med 10$ frakt kom det på 59$, altså litt over 70 kroner per pakke. De har selvfølgelig andre strengesett også som ikke koster så mye som Elixir, eller man kan kjøpe i løs vekt - greit hvis man ryker den lyse E-strengen hele tida.

For å unngå moms/toll fikk jeg dem til å skrive forsendelsesverdi 20$ og "gift" på pakken - det er bare å skrive "Please write a total value of max 25$ on the green customs label - it makes the shipment go easier through customs" når man helt til slutt på internettkjøpet kan skrive inn "comments" (etter kredittkortinfo). Som sagt så gjort, de hadde skrevet "Guitar Strings - 25$" og krysset av for "gift".

I tillegg sendte de med en liten pose plektre, så dette kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på tilbudet fra Amazon, men det så ut som om Sam Ash (selgeren) ikke sender til Europa, jeg fikk ihvertfall følgende feilmelding da jeg prøvde å kjøpe derfra:

*** We're sorry. The item can't be shipped to your selected destination

Jeg vet heller ikke om det går an å få med seg de store firmaene (amazon, Sam Ash o.l.) på å tilpasse tollverdien til et greit nivå eller krysse av for gave. Støtt de små.

Forresten er Elixir-strenger mye dyrere enn vanlige strenger. Noen synes det er verdt å betale for disse strengene, andre ikke. Det må bli en smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tidligere kjøpte jeg strenger fra www.stringsdirect.co.uk .. betalte rundt 30kr pakken for et sett d'addario .. men nå har de steget litt i pris... for goe priser på d'addario sjekk www.strenger.no .. der får du et sett til 52kr. Tilfeldigvis bor han fyren 10minutt unna meg, så jeg slipper porto ;-) han selger forøvrig også veldig billige vic firth trommestikker osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk pakken min med åtte pakker EB Slinky strenger igår fra stringsandbeyond.com.

Virkelig bra butikk! Kjapp og god service! Gjorde som Tstone sa, og skrev at de skulle sette verdien lavere. Fikk også med ti plektere.

Virkelig flotte greier :-D

Gitarstrengene kom totalt på ca. 35,- pakken, mot ca. 100 lappen her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.