Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Firebird.


Audun

Anbefalte innlegg

Utdrag Fra kommentarene på en video det ble linket til:

Are you that stupid, or are you just an ignorant fuck??? I've seen a few of your so-called reviews, and they're all shit! You know why???? Because you haven't got a clue, you braindead MF!! Why do you use a solid state amp with a Gibson? Is it to hard for you to grasp that you can't hear what a guitar actually sounds like through a solid state amp???? YOU NEED TUBES ASSHOLE! Do you honestly belive that Johnny Winter sounded anything like you in this clip when he used the Firebird?

Visste ikke det fantes et slags skrivende tourettes syndrom. :huh:

Litt mere on topic.

Nå er jo firebird gitarene tøffere enn toget, men tror ikke mini humbuckerene passer for alle da de ikke gir helt den samme trøkken som mye av det man finner i de fleste gibson gitarer med fullstørrelse buckere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firebird er kanontøft! Det er litt uvant i starten med forskjøvet balanse, men det går seg fort til. Firebird-pickupene er noe helt for seg selv, en helt annen konstruksjon enn minihumbuckerne som står i andre Gibsons. Låter som en mellomting mellom fullsize HB og P90 på en måte, med mye god twang. De nye keramiske pickupene er veldig hotte og låter ikke så fett som de originale 60-talls. Jeg vurderer å bytte til Lollar eller Klein pickups i min, de er konstruert på samme måte som de gode gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firebird er kanontøft! Det er litt uvant i starten med forskjøvet balanse, men det går seg fort til. Firebird-pickupene er noe helt for seg selv, en helt annen konstruksjon enn minihumbuckerne som står i andre Gibsons. Låter som en mellomting mellom fullsize HB og P90 på en måte, med mye god twang. De nye keramiske pickupene er veldig hotte og låter ikke så fett som de originale 60-talls. Jeg vurderer å bytte til Lollar eller Klein pickups i min, de er konstruert på samme måte som de gode gamle.

Det er det jeg også har fått inntrykk av. Blir Lollars tenker jeg, hvis det blir til at jeg handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.