Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Firebird.


Audun

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt lyst på en Firebird og har sniffet litt i markedet en stund, men det er lite brukt å oppdrive her til lands som er særlig aktuellt. Det er heller ikke bare bare å få tak i nye da Luthmann for tiden ikke har inne. Har fått høre at Luthmann har 30 i bestilling hvorav 19 allerede er forhåndsbestilt, i tillegg til at man ikke vet når de kommer inn. Vi snakker forresten om en Gibson USA Firebird V. Ikke en CS-modell da den blir alt for dyr. I hvert fall ny.

Uansett har jeg nå kommet over en ny som jeg kan få for 12990,- Veil. pris er nå 15400,- så tilbudet er forsåvidt greit nok, men jeg vet at denne modellen har forholdsvis hotte keramiske pickupper som jeg sannsynligvis vil ønske å bytte ut ganske kjapt. (Jeg vet det ikke, men regner med det.) og da kommer det jo fort en påkost på¨et par lapper i tillegg. Det er jo en del penger, men GAS er GAS! :P

Noen som kan si noe om disse gitarene? (Både CS og USA utgavene)

Er veldig i tvil om jeg skal slå til, eller vente og se om det dukker opp noe på bruktmarkedet. Noe sier meg likevel at i og med at markedet ikke oversvømmes av disse, i tillegg til at det virker som om det er en viss etterspørsel, vil kanskje bruktverdien holde seg rimelig bra?

Tar også i mot tips om brukte Firebirds hvis noen vet om noen, naturligvis! :) Aller helst i vintage sunburst finish.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge hatt lyst på en Firebird og har sniffet litt i markedet en stund, men det er lite brukt å oppdrive her til lands som er særlig aktuellt. Det er heller ikke bare bare å få tak i nye da Luthmann for tiden ikke har inne. Har fått høre at Luthmann har 30 i bestilling hvorav 19 allerede er forhåndsbestilt, i tillegg til at man ikke vet når de kommer inn. Vi snakker forresten om en Gibson USA Firebird V. Ikke en CS-modell da den blir alt for dyr. I hvert fall ny.

Uansett har jeg nå kommet over en ny som jeg kan få for 12990,- Veil. pris er nå 15400,- så tilbudet er forsåvidt greit nok, men jeg vet at denne modellen har forholdsvis hotte keramiske pickupper som jeg sannsynligvis vil ønske å bytte ut ganske kjapt. (Jeg vet det ikke, men regner med det.) og da kommer det jo fort en påkost på¨et par lapper i tillegg. Det er jo en del penger, men GAS er GAS! :P

Noen som kan si noe om disse gitarene? (Både CS og USA utgavene)

Er veldig i tvil om jeg skal slå til, eller vente og se om det dukker opp noe på bruktmarkedet. Noe sier meg likevel at i og med at markedet ikke oversvømmes av disse, i tillegg til at det virker som om det er en viss etterspørsel, vil kanskje bruktverdien holde seg rimelig bra?

Tar også i mot tips om brukte Firebirds hvis noen vet om noen, naturligvis! :) Aller helst i vintage sunburst finish.

Hva tror dere?

Hva med en Greco? Hans Petter (Tre '45 og Tre Små K) har en utrolig bra en for salg nå, og det går sikkert å prute den ned et laken. Greco Firebird ca. 1980 Korrekt farge er det jo også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DO! Firebird er både så sært og så klassisk på en gang at det blir helt sjef :D Dritfetegitarer.com har et par 2007-modeller inne ihvertfall.

Problemet er at jeg da må reise til Oslo for å hente den. Den hvite med to minibuckers kunne vært aktuell, men for dyr ifht. nypris. Firebird Studio med buckere er ikke aktuelt.

Hva med en Greco? Hans Petter (Tre '45 og Tre Små K) har en utrolig bra en for salg nå, og det går sikkert å prute den ned et laken. Greco Firebird ca. 1980 Korrekt farge er det jo også :)

Takk for tips. Skal sjekke ut den litt nærmere selv om jeg i utgangspunktet vil ha en Gibbo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følg med på vintagegitar.no, kan hende de får noe inn. Ellers har jeg hørt mye bra om pickupsene selvom de visstnok låter ganske spesielt :)

Har nok snakket med Arne, og han greier ikke å skaffe en slik situasjonen er pr. i dag, men hvis jeg velger å vente, håper jeg selvfølgelig at han kan skaffe en til en bra pris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "steikbra" musikk med Firebird:

Og for å skremme deg.... Her har du NextLevelGuitar (WHAT THE F..K???). De har sååååå mange elendige reviews at det er utrolig!! Herregud, bruker de Roland Cube på alt de legger ut? "Body...seems like it's Mahogny" LOL and a half!!!

Audun, hvis du ikke har hørt Gov't Mule før, gjør meg en tjeneste: Lytt til dem! De er et av de få band som får meg til å føle at rocken ikke er helt død!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å skremme deg.... Her har du NextLevelGuitar (WHAT THE F..K???). De har sååååå mange elendige reviews at det er utrolig!! Herregud, bruker de Roland Cube på alt de legger ut? "Body...seems like it's Mahogny" LOL and a half!!!

Har ikke sett reviewene dems, så skal ikke uttale meg om det, men de har (i mine øyne) mange gode og lettforståelige instruksjonsvideoer, hvertfall innenfor basic ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett reviewene dems, så skal ikke uttale meg om det, men de har (i mine øyne) mange gode og lettforståelige instruksjonsvideoer, hvertfall innenfor basic ting :)

Hør på hva fyren sier da! Han "tror", han vet jo ikke en damn ting om det/ de instrument(er) han snakker om. "I don't know where you can get this...". Skal en gjøre reviews og gi råd til folk bør en ha et minimum av peiling på hva en snakker om, altså kunnskap om det aktuelle produktet. Og du gjør da ikke en review av en Gibson Firebird på en Line6 kondensatoramp????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line6 kondensatoramp????

Hva er dette for noe? :huh:

On topic så er jeg ute etter en firebird selv, uten at jeg egentlig har noen penger å kjøpe den med. Kan ikke du kjøpe en fra USA da, bli lei, og så selge den videre til meg om et halvt års tid? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.