Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Disc replikasjon vs duplikasjon


Anbefalte innlegg

Hei!

Bandet skal gi ut EP, og vi ønsker å holde det så lavbudsjett som overhodet mulig. Opptak fikk vi en kjempedeal på til 500.- pr låt, og mastering kommer seg på under det igjen.

Vi har tenkt å få brent plater hos et brenneri, inkl cover, innlegg, sleeve osv. Vi har tenke å brenne siden vi i utgangspunktet kun var ute etter å få 100stk plater i tillegg til digital distribusjon (iTunes, spotify osv).

Det har imidlertid kommet reaksjoner på at vi hvertfall bør trykke 500stk.

Noen tanker? Vi kunne ikke trodd at vi ville klare å selge så mange, hva er vanlig å trykke/selge?

Kanskje vi bør tenke på å få trykket plater, heller enn å brenne dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis og jeg lagde en EP for et par år tilbake. Vi lagde 100 stuk, femti til hver, og ga bort mesteparten til slekt og venner. Jeg er ganske sikker på at selv om dette er kjentfolk, så er det godt under halvparten som i det hele tatt gadd å høre på platen.

Folk bryr seg mest om seg selv. Jeg hadde brent 100, og så hvis det tok av, og du faktisk fikk solgt noen, laget 500 til hvis behovet dukker opp. Dessuten, CD er nok ikke like stas som det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.