Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - 1985 Squier Stratocaster


KristianF

Anbefalte innlegg

De som henger i chaten her på forumet har vel kanskje sett bilde av denne fjøla her før, men tenkte jeg skulle skrive en liten notis om denne fjøla, etter at hvetebrødperioden nå er over. :)

Gitaren er som tittelen tilsier en 1985 Squier Stratocaster, Japansk modell.

Kjøpte den uprøvd over Finn.no, kanskje litt risikosport men...

Det er den tredje straten her i gården, har en 2005 amerikansk Deluxe og en 94 MIJ standard fra før.

Sammenlignet med Deluxen, så er denne her en helt annen gitar. Her er vintage radius (7.5") og sekspunktstrem i forhold til topunkts vib og compound radius som Deluxen har. Denne her både låter og føles som gammal strat. Jævlig slitt er den og, naturlig relic...

Da jeg synes førsteinntrykk ofte kan være litt vel positive, har jeg valgt å vente til nå med å skrive om hvordan jeg opplever denne fjøla her, for å kunne dele en realistisk erfaring med dere som lurer på gamle MIJ Squiere.

Spillemessig så er den konge. Tjukk og god hals, mye av lakken har forsvunnet gjennom åra.

Sekspunktsvibben fungerer faktisk så den holder stemminga relativt bra.

Akustisk sett så er ikke gitaren så veldig høylytt, men den låter temmelig balansert og resonener bra.

Elektronikken er derimot krise, dårlig definisjon, og jeg har aldri hatt brightere gitar - så elektronikken kommer nok til å byttes ut med noe bedre med samme voicing. Støyer litt gjør den og, takket være en jordfeil som jeg ikke har utbedret enda. :)

Jevnt over så er denne gitaren en gitar med mye potensiale. Den generelle regelen for elektriske gitarer er at om den låter bra akustisk, så er den verdt å koste på en elektronikk-oppgradering.

Så det er nok det som kommer til å bli gjort her i gården også.

Jeg er vant med å spille på bra gitarer, og med elektronikkoppgradering er denne så bra at jeg glatt kunne dratt den med som eneste fjøl på spillejobb.

(Jeg mistenker dog at disse gitarene fra denne perioden og fabrikken er hit og miss på samme måte som alt annet the big F lager..)

Konklusjonen må vel være det at Squier ikke alltid er dritt. Gitarelevene mine flirte av meg da jeg fortalte at jeg hadde kjøpt Squier, jeg som allerede hadde USA Fender. Motbevising skal finne sted senere.

5536936971_c963ebc430_b.jpg

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.