Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

80's distortion


svenni

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husk at sustain kommer mye an på gitaren også. All verdens bokser og amper klarer ikke å gjøre noe med et signal som ikke er der.

Kjører en strat med Duncan SSL-5 i bridge og Jazzmaster med P-90 i bridge, tror disse skal klare å holde på tonen.

Lurte på om noen kjente til bokser og triks de brukte på det glade 80tallet uten at forsterkeren blåser alt som er av ørevoks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fat disten er kul :) men mangler den siste biten for å få den lange sustainen, bruker også forsterkeren og compressor men det blir endel støy :D

Skjønner...siden du bruker Strat, så er dette et tips,har selv en slik montert på min Strat, og den er nesten alltid "på"..kun "av" hvis

jeg skal ha helt clean stratlyd med mye skimmer i diskanten.

Den gir et fint "puff", og feter opp lyden uten at man trenger å gjøre så mye.Kunne sikkert fått noe lignende med en boosterpedal foran distortion..men dette er lettere :-)

Kan høres her : http://www.uhort.no/artist/4346/sang/43437

(solo etter ca 2 min.) Den er "på" under intro også.

Her er'n :

http://www.barryrudolph.com/newtoys/toys5/villex.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liggende en Ibanez SML SuperMetal fra midt på 80-tallet i fin orginal stand hvis du er interessert.

Den blir litt for hårete for meg. Made in japan. Du kan google litt for å lese mer om den. Passer nok ditt behov veldig bra.

Lefty? :D

Takk for tilbudet men jeg spiller lefty og er veldig glad i gitarene jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.